Germinal Ekeren

05/10/1996
De Bleeckere Frank
logo Germinal Ekeren

Germinal startte met een vroege goal. Na amper vijftien minuten had Mike Verstraeten er immers 0-1 van gemaakt. Hier zou ik mijn verslag kunnen beëindigen, want voor de rest was er maar weinig leuks te zien, vooral dan van de kant van Sporting. Tenzij, slechte combinaties, zwak uitverdedigen en veel ongenoegen op de Lokerse tribunes. Ekeren combineerde iets beter en kwam vaker dreigen met Schaessens, Melosevic, Van Ankeren en Radzinski. Lokeren stelde daar maar bitter weinig tegenover. Alleen de laatste 5 minuten van de eerste helft leek eventjes de vlam in de pan te slaan - Torken was dan al Wilhelm komen vervangen, een zet die Van Hoof voor en niet tijdens de wedstrijd zou moeten nemen - doch het vuur bleek snel geblust. Zelfs na de koffie, wanneer je toch een donderpreek van de trainer zou verwachten, verscheen een nog zwakker KSC op de grasmat. Germinal moest daar maar weinig tegenoverstellen om toch de drie punten mee naar huis te nemen. Gelukkig was er een goede Hans De Schrijver en een toch wel zwakke voorlinie van Ekeren. Zoniet was de score verder uitgediept tot 0-3 of 0-4. In de laatste minuut kroop Van de Walle door het oog van de naald toen hij tussen een bos van spelers, met wat geluk, een pegel van Bartholomeeussen uit zijn doel hield. Behalve een vrije trap van Janevski, niet zo ver naast, was dat dan ook het enige noemenswaardige wapenfeit van de tricolores. Ook Van Overtvelt en Linskens konden het tij niet doen keren... Beslist een slechte zaak voor Lokeren. Juist in dit soort wedstrijden tegen, zeg maar, "rechtstreekse concurrenten" voor de middenmoot moet je thuis kunnen winnen. Dat had gekund want ook rood-geel stelde niet veel voor. Maar dit was beslist een ander Lokeren dan tegen de twee Brugges. Het feit dat Ekakia, Staelens en Vonacek ontbraken en vorige week niet werd gespeeld kan slechts als een mager excuus naar voor worden geschoven.