SK Lierse

Doelpuntenmaker
Goal
goal35

Het duel met de lijstaanvoerder zorgde zaterdagavond voor een bomvol Daknamstadion met, zoals verwacht, bijzonder veel meegereisde Lierenaars. Voor de wedstrijd was er voor animatie gezorgd met ondermeer een acte de présence van Wendy van Wanten. De Lierenaars vatten de wedstrijd bijzonder nerveus aan en leden veel balverlies. De thuisploeg speelde gemotiveerd, agressief en won bijna alle duels. Na een vijftal minuten kreeg Koen Schockaert een reuzekans maar hij greep ze niet. Was het een gemis aan koelbloedigheid of was het een knappe redding ? Waarschijnlijk een combinatie van beiden Sporting domineerde rustig de wedstrijd en had het beste van het spel terwijl Lierse er slechts bij mondjemaat uitkwam. Toch kwamen de Lierenaars op voorsprong via een kopbal van hun topscorer Van Meir. De Lokerense verdediging blijft toch té onzeker op hoge ballen. Het spelbeeld bleef tijdens de tweede helft ongewijzigd. Voor Lierse moest het nu natuurlijk ook niet meer wat de wedstrijd niet echt ten goede kwam. De tricolors waren niet echt in staat om gevaar te creëeren, op uitzondering van een vrije trap door Janssens. Menzo, de matchwinnaar voor Lierse, had opnieuw een knappe redding in petto. Scheidsrechter van dienst Vandevenne, die nochtans een goede wedstrijd floot, toonde zich van zijn kleinste kant door Eric Gerets naar de tribune te verwijzen. In de slotseconden trok Sporting massaal ten aanval. Hans De Schrijver verliet zelfs het doel wat Kanu nadien zuur opbrak. Hij stopte De Roover, die de weg naar het lege doel vrij had, foutief en mocht iets vroeger gaan douchen. Eric Gerets gaf na de wedstrijd toe dat zijn ploeg goed wegkwam met de kleinste winst. Fi Van Hoof wist te vertellen dat zijn ploeg toch de geschorste Ekakia had moeten missen. Velen vroegen zich echter af of Sporting met hun topscorer van vorig jaar op dit moment nog in degradatiestrijd zou zijn. Lokeren doet met de winst van Aalst alleszins een slechte zaak en het belooft nog een bijzonder spannende competitieslot te worden.