St.-Truidense VV

23/11/1996
Dropsy Jean
logo St.-Truidense VV

Sporting begon opnieuw bijzonder ongemotiveerd en sloom aan de wedstrijd. De Limburgers wonnen alle duels en domineerden zo volledig de eerste minuten van de wedstrijd. Het was dan ook niet onverdiend dat STVV op voorsprong kwam na een knap afstandsschot van Marc Wuyts. (7') De thuisploeg werd wakker en kon ineens ten aanval trekken en kansen creëren. Waarom ze dat niet van in het begin deden blijft een open vraag, het lijkt een wekelijkse gewoonte te worden... Onmiddellijk na het openingsdoelpunt kopte Kris Janssens een hoekschop van Peeper tegen de lat. Bij VTM dachten ze dat het Bartholomeeussen was. (Bartho lijkt op Jannssens zoals Donald Duck op Goofy) Kort nadien dreigde Peeper via een vrije trap. Lokeren mocht opnieuw tevergeefs aanspraak maken op 2 strafschoppen maar scheidsrechter van dienst Dropsy (met zo'n naam kan je toch nooit een serieuze wedstrijd fluiten) zag er geen graten in. Deze brave man eindigt in de jaarlijkse incompetentiewedstrijd van de Belgische voetbalbond op een verdienstelijke tweede plaats, net na Meester Hus). Eerst mocht Voets onbestraft de bal met de hand meenemen, nadien werd Vonasek gehaakt in het elfmeter-gebied. STVV kon niet meer dreigen maar Tony Mols dacht omdat het nu toch bijna Sinterklaas is een cadeautje weg te geven aan de Truiense voorlijn. Kaliciak en in tweede instantie Wuyts namen het niet aan. Vlak voor de rust kregen de Lokerenaars nog twee grote kansen via Köller en Bartholomeeussen, maar Houdenaart redde knap. In het begin van de tweede helft trof Peeper, de enige thuisspeler waarvan een beetje dreiging uitging, de paal. Kort nadien werd hij vervangen, zodat het van kwaad naar erger ging. Budka en Boonen waren immers gekwetst en Linskens verzoop of stak zich weg op het middenveld. STVV kon in de tweede helft nog eenmaal gevaarlijk uit de hoek komen via een vrije trap van Teppers. Ook Mols kon dit doen aan de overkant, zijn schot belandde in het zijnet en de helft van de toeschouwers dachten dat het raak was. Pas na een minuutje of vijf feestvieren belandden ze met beide voeten terug op de grond. Ondertussen waren Köller en Ekakia verzeild geraakt in een wedstrijdje om het meest buitenspel lopen. Een kwartier voor affluiten wordt Kaliciak vervangen door Goots, die door het thuispubliek wordt weggejoeld vanwege zijn racistische uitlatingen tegen Menzo de week voordien. Lokeren blijft nu drukken maar het wil gewoon niet lukken. Ekakia wacht ofwel net te lang om voor te zetten naar de ingevallen Schockaert ofwel zijn z'n passes onzuiver. Op een moment dat niemand het nog verwacht scoort Sporting dan toch: Janssens vuurt een loeier af vanop zo'n 25 meter, Houdenaert lost en goaltjesdief Schockaert scoort z'n eerste doelpunt in de eerste klasse. Binnen veertien dagen ontmoeten Sporting Lokeren en STVV elkaar opnieuw voor de beker op Staaien. Hopelijk proberen de troepen van Fi Van Hoof dan eens te voetballen vanaf de eerste minuut.