Club Brugge

17/10/1999
Javaux Marcel
logo Club Brugge

Beide ploegen begonnen met een ei in de broek. Alleen leek dat van Brugge nog het grootst. Waar was die ploeg die in augustus de tricolores nog met 2 - 5 een lesje gaf in professionalisme en doeltreffendheid ? Nu was het eerder Lokeren, ook niet overtuigend hoor, dat iets beter aan de wedstrijd begon. Zo kopte Hein Van Haezebrouck een hoekschop van Ronny Van Geneugden net over de goal van Verlinden. Gaandeweg begon Brugge dan toch meer balbezit te krijgen. Na een kwartiertje spelen kreeg Sven Vermant ruimte van de Lokerense defensie en hij besloot maar net naast de kooi van Dabanovic. Een zevental minuten later verloor Eric Deflandre de bal op het middenveld aan Ronny Van Geneugden die rukte op naar het Brugse doel en op het gepaste moment bediende hij Boeka Lisasi die perfect Lembi omspeelde en Verlinden geen schijn van een kans gaf : 1 - 0. .... Het gevaarlijkste wat we van Club zagen was een bal van Tjorven De Brul op de paal. De rebound werd door Penicka in hoekschop gekopt. Op slag van rusten had Ronny Van Geneugden, ongetwijfeld de man van de match, de mogelijkheid om Lokeren naar een veilige 2 - 0 te brengen. Met een mooie beweging omspeelde hij Lembi, maar in plaats van zelf op doel te trappen wou hij Lisasi bedienen maar ondertussen waren De Cock en Lembi terug om Van Geneugden af te blokken.
Na de rust zagen we nog minder van Brugge dan in de eerste helft. Lokeren hoefde niet eens hoogstaand te spelen. Een vrije trap van Janssens ging naast en een harde knal van Ronny Van Geneugden werd door Verlinden onschadelijk gemaakt. Alleen Anic kon iets terugdoen. Hij plaatste de bal in de rechterwinkelhaak maar de lange Mladen Dabanovic pareerde uitstekend. De laatste minuten werden dan nog even spannend, want met een 1 - 0 voorsprong weet je maar nooit. Maar Blauw-zwart kon geen verlengingen meer afdwingen. Lokeren bekert verdiend verder. Filip Baeke