RSC Anderlecht

2000-2001
28/10/2000
Verbist Johan

8 - 0 ! 8 - 0 ! 8 - 0 !!!! U hebt het goed gelezen : 8 - 0 ! Hoe is het zover kunnen komen. Vanic en Seyfo waren geschorst, Vidarsson en De Geest waren de vervangers. Vonasek nam de plaats van Dago in en Lokeren startte met een versterkte 5-mansdefensie. Eerste aanval Anderlecht : voorzet Crasson, Vanderhaege scoort 1 - 0. 2de aanval Anderlecht : 2 - 0 via Radzinski. Tussendoor probeert Lokeren het evenwicht te herstellen : Bangoura net over. (Dat was het van Lokeren, gevoelige zielen stoppen nu best met lezen) Stoica schiet tegen de deklat. Voor de rust nog een festival Radzinski : 3 keer schieten, 2 keer gered door Dabanovic, 3de keer opnieuw er voorbij. Ruststand 3 - 0. Na de rust dubbele wissel : Vidarsson / Vonasek voor De Beule / Dago. Dit veranderde niets en Anderlecht ging rustig verder :
4 - 0 : Koller, zijn eerste tegen Lokeren.
5 - 0 : Stoica
6 - 0 : Koller met een prachtactie. Een genot om naar te kijken.
7 - 0 : Radzinski op voorzet van Janssens
8 - 0 : Radzinski na penaltyfout van Janssens
Ergens hier tussenin mocht De Geyter zijn debuut vieren, hij had het zich waarschijnlijk anders voorgesteld. Bij Anderlecht werd De Wilde gewisseld, het was zijn 500ste wedstrijd in 1ste, een keeper hadden ze bij paars-wit eigenlijk toch niet nodig. Voila, dat was het. 3 matchen op rij verloren, niet 1 keer gescoord en de grootste uitnederlaag in de clubgeschiedenis. Europees voetbal halen zal moeilijk worden dit jaar ! Tim Combel