Germinal Beerschot Antwerpen

03/11/2001
Flament Philippe
logo Germinal Beerschot Antwerpen

Veel Kielse ratten zijn afgezakt naar Daknam en laten zich ook horen. Ook vrij veel Sportingers hebben de weg naar Daknam gevonden. Want op Daknam is dezer dagen mooi voetbal te zien! Slecht uitverdedigen in de Germinal-verdediging leidt tot de eerste kans voor Sporting. Bangoura kan oprukken op links, geeft naar Vonasek maar te veel getalm leidt uiteindelijk tot een simpel opraapballetje voor Aerts. Een lange studieronde toont wel de goede intenties van beide ploegen, maar levert vooral middenveldspel op. Een mooie actie van Sporting na 20 minuten. Helgason zet prima voor, Bangoura wordt zowat onder het gras geduwd, maar Flamand wil het niet zien. Maar één persoon speelt zich in de kijker: diezelfde scheidsrechter Flamand. Geel voor Vidarsson voor een niemendalletje. Aan de overkant wordt Zoundi getorpedeerd: niks. Hoe kan je daar best op reageren, inderdaad: scoren! Vrije trap van Helgason, keeper Aerts - die de ganse eerste helft geen al te secure indruk maakte - onder de bal door; basketter Sam klimt boven iedereen uit en knikt binnen. Geen 5 minuten later dweilt Zoundi de flank af, legt prachtig terug op Bangoura die onbegrijpelijk voorlangs mikt. Roman krijgt op het einde van de eerste helft nog een prachtige kans. Hij wordt in het straatje gespeeld door Rudi maar besluit nipt voorlangs. Rusten met 1-0 op het bord. De tweede helft is nauwelijks begonnen als Kristinsson op een mooie plek een vrije trap mag nemen. De ratten slapen nog want Bangoura mag ongehinderd zijn tweede van de avond maken. Wie denkt dat de match is beslecht, komt bedrogen uit. Lang duurt de Sporting vreugde niet. Vidarsson wordt afgetroefd en Snelders mag alleen voor doel tegenscoren. Daarmee zit de vlam in de pan want beide ploegen kiezen voluit voor de aanval. Het is nog enkele keren warm voor het doel van Aerts. Rudi legt terug, maar Bangoura kan net niet binnentikken. GBA komt wat later dicht bij de gelijkmaker, maar Huysmans trapt de bal net naast doel. En in het midden van de tweede helft is het toch zo ver: Kpaka kan in doel werken nadat de Sporting-defensie in het hemd wordt gezet. Prachtige match, met een tegenstander die (in vergelijking met Charleroi eerder op de week) nu wel meevoetbalt. Sporting klimt weer op voorsprong via Petter Rudi, en op welke manier! Helgason werpt in tot bij Kristinsson die met een prachtig hakje meegeeft met Zoundi. Zoundi lobt tot bij Rudi die in één tijd vallend scoort: 3-2: een goal om in te kaderen. Enkele Zitka momenten dan. Eerst zweeft Daniël een vrije trap van Degryse in corner, wat later heeft hij 2 schitterende reflexen in huis die Sporting op voorsprong houden. De wedstrijd vliegt over en weer. GBA komt en Sporting countert. Maar één persoon ontsiert de match: scheidsrechter Flamand, die de ganse match waar het maar kan tegen Sporting fluit... Een propagandamatch voor het voetbal (wel slecht voor de tikker). Maar Sporting wint alweer verdiend, nu tegen een meer dan verdienstelijk GBA dat wel dierf mee voetballen op Daknam.

Stefaan Roets