Standard Liège

2001-2002
30/09/2001
Ver Eecke Johny

Wie meereist naar Standard komt zelden bedrogen uit. De afgelopen vier wedstrijden werden telkens door Sporting gewonnen. En ook nu werd die traditie voortgezet.
Echt moeilijk was dat niet want Standard acteerde ondermaats.
Een sterke Vonasek creërde al na enkele minuten een mooie kans. Zijn schot ging maar milimeters naast. Roman was samen met De Beule en Rudi bij de besten en het Lokerse trio heerste op het middenveld.
Bangoura werd door Susjara van een goal gehouden, Zoundi trapte de rebound over de kooi.
Het was slechts uitstel want 6 minuten later, in de 28ste minuut, komt De Beule vanop rechts en zet voor, de bal wijkt af via het been van Enakarhire en verrast de Standard-doelman : 0 - 1. De voorsprong is verdiend omdat de Luikenaars er weinig of niets kunnen tegenoverstellen. Alleen Eric Van Meir die een hoekschop van Walem hard naar de hoek kopte, gelukkig kon Gretarsson redden op de doellijn.
Na de pauze moet een attente Zitka de Waaslandse meubelen redden na een schot van Goossens en ook de rebound pareert de "speler van het jaar" met een tijgersprong uit de voeten van Aarst.
Het is echter Lokeren Sint-Niklaas Waasland dat opnieuw scoort. Een hoekschop wordt afgeweerd en door Roman Vonasek in één tijd op de slof genomen. De bal vliegt in de rechterwinkelhaak binnen, wat een doelpunt !! 0 - 2 en daarmee was de wedstrijd definitief beslist.
Sambegou Bangoura komt zelfs nog enkele dicht bij de 0-3 maar Susjnara voorkomt een nog grotere blamage voor de thuisploeg. Filip Baeke