KFC Lommelse SK

12/04/2003
Gumienny Serge
logo KFC Lommelse SK

Het al dan niet doorgaan van de wedstrijd heeft zijn gevolgen. Maar weinig bezoekers hebben in hun agenda een gaatje opengehouden voor de (oefen)match tegen de jonkies van Lommel.

Op het veld wordt meteen duidelijk wat de instructies zijn van Paul Put: snel scoren. En dat doet Sporting. Van Hoey (op de plaats van de geschorste Coulibaly) kan al in de derde minuut vanop links de bal voortrekken. Kristinsson komt mooi ingelopen en trapt in één tijd onhoudbaar in doel. Vijf minuten zijn er gespeeld als een nachtmerrie in maak lijkt voor de Lommelse jeugd: de bal gaat op de stip na een fout op Baldvinsson. Gretarsson uiteraard achter de bal, maar Davidts ramt de bal uit doel.
Het is uitstel van executie, want in de 8ste minuut is het toch prijs. Bijna een copie van het eerste doelpunt. Nu is het Baldvinsson die zich mooi doorzet op de linkerflank, Kristinsson trapt binnen.
Sporting neemt wat gas terug en laat zich verder in die eerste helft een beetje indommelen. Er is nog een mooie combinatie met Gretarsson, Bangoura en Kristinsson maar de hattrick gaat net niet door: Runars schot wordt gestopt door Davidts. In de 20ste minuut noteren we het eerste schot tussen de palen van Lommel. In die eerste helft komt enkel de nummer 10, Joris Caubergs, twee maal tot een schot op doel.
Toch nog wat commotie in die eerste helft ten gevolge van de tussenstanden die worden doorgeseind van onze buren. Kort voor rust brengt Lokeren de stand nog op 3-0. Kimoto zet voor vanop rechts, Baldvinsson kopt hoog in doel en lukt zo zijn 2de Sporting-treffer. Ook in de tweede helft is Sporting niet de boze wolf die het arme Lommel oppeuzelt. Lokeren laat maar bij momenten zijn klasse zien. In de 59ste minuut kopt Vidarsson op de lat, Bangoura - helemaal niet in de wedstrijd - kopt de rebound over.
Lommel probeert zelfs wat mee te voetballen. En in de 60ste minuut moet Daba zowaar uitpakken met een redding na een schot van vrolijke Vrolix. Bangoura schiet stevig op doel, Davidts redt. Een minuutje later - we zijn dan intussen in de 67ste minuut - kan Kristinsson een vrije trap nemen vanop een perfecte plaats.
Runar schildert de bal vanuit stand in de kruising. Davidts staat pal, op het bord staat 4-0. Er komen nog wat kansjes voor Sporting, maar Lokeren heeft genade en duwt op geen enkel moment echt op de pedaal. Een mooie combinatie levert nog een vijfde treffer op. Kristinsson levert een mooie assist af op zijn landgenoot Gretarsson. Die plukt de bal mee en trapt onhoudbaar binnen. Vijf-nul en discussies over het al dan niet speelgerechtigd zijn en forfait scores kunnen daarmee stoppen. Al bij al een makke partij op Daknam. Sporting deed wat het moest doen: winnen, geen gele kaarten pakken en blessures vermijden. De Lommel boys tevreden met de maar-5-tegentreffers en het publiek vooral met de eindstand uit Beveren en het gratis vat. Iedereen tevreden. Op naar de toppers! Stefaan Roets