St.-Truidense VV

2002-2003
21/12/2002
Ancion Armand

Mist in Staaien, maar vooral ook mist in de ogen van de Lokerse spitsen. Bangoura heeft niet meer gescoord sinds competitiewedstrijd nummer acht - op zaterdag 5 oktober, thuis tegen Standard. Kimoto was zelfs 90 minuten onzichtbaar.
Als je dan ook nog twee doelpunten in geschenkverpakking weggeeft, ... tja, dan ga je uiteraard met lege handen naar huis.
"We domineerden de partij, creëerden kansen, maar hadden geen geluk in de afwerking'', zei trainer Put na afloop. Voorts drukte hij nogmaals dezelfde hoop uit als de week voordien : ".. ik hoop dat de voorzitter met een nieuwjaarsgeschenk afkomt en me een of twee scorende spitsen bezorgt. Want vooraan missen we snelheid en scherpte" aldus Paul Put.

Over STVV kunnen we kort zijn. Zij accepteerden de cadeau's met beide handen en beperkten zich tot goed defensief werk. Niet onbegrijpelijk na hun 120 bekervoetbal enkele dagen voordien tegen SK Lierse. Maar mooi om te zien is anders...

Het betere voetbal kwam van de bezoekers, maar ofwel stond de paal in de weg bij kopballen van Bangoura (6e minuut) en Doba (in blessuretijd), ofwel had Belic een goeie parade in huis o.a. bij een schot van Kristinsson.
Sporting verloor achteraan de geblesseerde Katana na minder dan een half uur. Hij werd vervangen door de Kerstman, alias Patrice Zéré.
Wanneer laatstgenoemde, klungelig als een flaterende miniem, STVV op weg hielp naar de 2-0, zakte de hoop en de wedstrijd als een soufflé in elkaar.

Beide ploegen zijn toe aan een winterstop. Filip Baeke