KVC Westerlo

22/09/2002
Melotte Luc
logo KVC Westerlo

Dankzij de 1+1 actie goed gevulde tribunes voor een zondagnamiddagwedstrijd. Maar in de eerste helft werden de supporters niet verwend. Het spel verliep veelal te traag en te onzuiver.
Pas na 17 minuten zien we een mooie actie via Kristinsson naar Gretarsson en die haalt uit met een degelijk schot, naast en over het doel. Westerlo reageert wanneer Pelic de bal intrapt na een perfecte voorzet vanop links, gelukkig had Dabanovic een uitstekende reflex in huis.
Verder houden de geel-blauwen het achteraan goed gesloten en azen ze op de counter. De Lokerse aanval is te zwak, met enkel Bangoura als aanspeelpunt kan Sporting nauwelijks kansen versieren. De beste mogelijkheid is er na 39 minuten wanneer Kristinsson aflegt voor Davy De Beule. De jonge waaslander haalt uit met een prachtig schot naar de verste paal, maar Deelkens houdt de 0-0 op het bord dankzij een schitterende parade. We zaten nog niet neer of Bangoura opende de score bij het begin van de tweede helft via een kopbaldoelpunt : 1-0.
De match was nu eindelijk opengebroken en tien minuten later werd Kristinsson perfect weggestuurd op links, hij zette ideaal voor tot bij Kimoto die onder Deelkens binnenknalde : 2-0.
Drie minuten later een hoekschop van De Beule, tot bij Gretarsson die naar doel trapt en Arnar Vidarsson devieert verstandig de bal in de netten : 3-0. Boeken dicht, match gespeeld. Westerlo is niet in staat om een vuist te maken en Sporting speelt het handig uit. De pas ingevallen Van Hoeylandt zet zich goed door, past perfect naar De Beule en die omspeelt doelman Deelkens en werkt beheerst af : 4-0. Droevig was de eerste helft, maar des te mooier de tweede. Een logische en ruime zege. De Lokeraars die naar Daknam afzakten zullen het zich niet beklaagd hebben. Filip Baeke