Wit Georgia Tbilisi

22/06/2002
Zrnic Sinisa (Bosnië-Herzegovina)
logo Wit Georgia Tbilisi

Sporting Lokeren SNW wint zijn eerste wedstrijd van de nieuwe campagne.
De thuisploeg bracht het betere voetbal en kreeg ook de beste kansen. Na 6 minuten had Zoundi al een mogelijkheid vlak voor het doel, na een prima voorzet van Conté. Voor het Georgische antwoord is het wachten tot de 17e minuut, dan komt Giorgi Adamia afgezonderd voor Van der Jeugt, maar de doelman kan het schot stoppen. Onmiddellijk daarop een schot van Kristinsson, over het doel. En even later opnieuw Runar met een mooie actie, tot bij Zoundi, die passeert naar De Beule, maar een Georgiër is net terug om in hoekschop te werken... Nauwelijks later een blunder van Alexandre Intskirveli die tekort terugspeelt, de pijlsnelle Zoundi snoept de bal af en trapt de 1-0 onder de doelman binnen. Na net een half uur spelen raakt Soley Seyfo de bal met de linkerarm in het strafschopgebied, penalty dus en omgezet door David Dolioze : 1 - 1.

De Georgiërs putten er moed uit en Sporting is even de controle kwijt. Vijf minuten voor de rust wordt dan een kopbaldoelpunt van Zoundi om een onbekende reden afgekeurd. De linesman zwaaide onmiddellijk wanneer Kristinsson de vrije trap nam, alsof het een synchrone beweging moest zijn. Rare mannen die lijnrechters tegenwoordig... In de toegevoegde tijd dan nog een actie op links van Sylla, tot bij Zoundi, die trapt, de bal wordt afgeweerd en keert terug bij hem, maar hij wordt foutief gestopt, dus ook strafschop. Gretarsson plaatst die in de linkerhoek binnen : 2 - 1. Meteen ook de ruststand.

De tweede helft is een stuk minder aangenaam dan de eerste. In de 56e minuut een mooie Lokerse aanval. De Beule in één tijd vanop rechts voor de goal, Kimoto kan de bal maar half raken, voorlangs. Kimoto, wel snel en beweeglijk, maar te weinig trefzeker. Papy vanop links, zet voor tot bij Kristinsson. Een geplaatste bal van de Ijslander, net over de lat. Een gevaarlijk schot van Nozadze, een metertje naast de paal. Nummer 6 van FC Wit, Giorgi Peikrishvili, demonsteerde de "Schwalbe" en kreeg van scheidsrechter Zrnic prompt zijn tweede geel karton, rood dus. Met 11 tegen 10 verwacht je dan toch meer van Sporting. Maar de 3-1 komt er slechts vijf minuten voor tijd. Een heerlijk afstandsschot van Runar Kristinsson : 3 - 1.

Geen slechte uitgangspositie voor de terugmatch in Georgië. foto thuiswedstrijd tegen FC Wit foto thuiswedstrijd tegen FC Wit foto thuiswedstrijd tegen FC Wit foto thuiswedstrijd tegen FC Wit