Vfb Stuttgart

goal54
Doelpuntenmaker
Goal

Bijna 400 Lokerse supporters waren meegereisd naar het Duitse Stuttgart. Onder een stralende zon, in het mooie Gottlieb-Daimler stadion zagen ze Sporting in de eerste helft nog min of meer gelijke tred houden.
Stuttgart had geluk wanneer een vrije trap van Balakov afweek en in de voeten van Jochen Seitz terecht kwam, die kon niet meer missen : 1-0
Aan de overkant deed Sylla dat wel, hij besloot op doelman Hildebrandt. De beste kans voor Sporting in de wedstrijd. Doelman Van der jeugt behield Sporting van een grotere achterstand door een knappe redding op een afstandsschot van Balakov. Sven haalde de bal uit de kruising. Zo bleef het 1-0 bij de rust.

In de tweede helft voerden de Duitsers de druk op. En dat resulteerde al snel in een tweede treffer. Een hoekschop van Seitz werd doorgekopt door Todt en Sean Dundee kon van dichtbij scoren : 2-0.
De rood-witte mannschaft liet het tempo wat zakken, maar hield achterin alles stevig dicht. Sporting kwam er dan ook nauwelijks door. Behalve enkele afstandsschoten van De Beule en een tegenvallende Kristinsson viel er geen doelgevaar te noteren. Ook Patrick Zoundi kwam tekort om het verschil te kunnen maken. Met Kimoto erbij leek er even wat meer "schwung" te komen. Maar het was Stuttgart dat in de slotseconden nog bijna scoorde. Doelman Van der jeugt was echter goed uitgekomen om het schot af te blokken.
Daardoor rest er toch nog een wedstrijd volgende week. Wie weet als Sporting vroeg kan scoren... Uiteindelijk dus een logische overwinning van de klasrijkere tegenstander in een sportieve wedstrijd. Al kan dat laatste niet gezegd worden van de rood-witte aanhang die voortdurende met enkele arbiterfluitjes het spel verstoorden. De verschillende aanmaningen van de stadionomroeper waren tevergeefs...Matchfacts:
90' Eindstand Stuttgart - Sporting : 2-0 . Op het laatste is Zoundi nog vervangen door Maiga . S.Van Der Jeugt heeft Sporting op enkele momenten goed rechtgehouden . De 2e helt was minder van Sporting . Sporting moet nu proberen de schade op te halen volgende week in de thuismatch .
81' Schot Kristinsson , T. Hildeman pakt . Verder dan dit schot komt Sporting niet . Seyfo is de betere , Kristinsson valt tegen .
65' P. Zoundi schiet net naast .
63' P. Zoundi maakt een actie , bijna schot .
61' Wissel Kimoto - Sylla . Schot D. De Beule , T. Hildebrand pakt makkelijk . Stuttgart betere ploeg
54' S. Dundee scoort na een corner 2-0 . 2e helft is evenwichtig begonnen
45' 1-0 bij de rust . Volgens onze correspondenten ter plaatse een evenwichtige match , mooi weer ( ongeveer 22 ° ) , 400 à 500 supporters van Lokeren , mooie kans van Sylla .
39' Vrij trap K. Balakov , prachtige redding van S. Van Der Jeugt
16' Vrij trap R. Kristinsson , schot geblokt