Cercle Brugge

21/03/2004
Goudeseune Marc
logo Cercle Brugge

Een magere opkomstop Daknam voor de wedstrijd tegen Cercle. Zondagnamiddagvoetbal is duidelijk niet populair in Lokeren. Cercle begint het best aan de wedstrijd. Al na luttele minuten wordt gescoord; het doelpunt wordt afgekeurd wegens een voorafgaande fout op De Wilde. Sporting komt niet in de match; slordig voetbal en veel foute passes kleuren de eerste helft. Cercle is wel geprikkeld, en komt op het kwartier op voorsprong. Lokeren krijgt een hoekschop niet weg, en Jimmy De Wulf kan van dichtbij scoren. Lokeren reageert onmiddellijk. Geraerts legt aan vanop afstand, Mollez kan redden met de vingertippen. Lokeren dringt nu meer nadrukkelijk aan, maar Cercle blijft gevaarlijk counteren. Na zo'n scherpe actie kan Jbari aanleggen. De Wilde redt, en in de rebound trapt Arijs in het zijnet. Vlak voor rust komt Sporting toch nog dicht bij de gelijkmaker. Kristinsson trekt de bal voor, Doba pakt de bal goed aan en staat alleen voor Mollez. Zijn schot gaat ver en hoog over. We gaan rusten bij 0-1. Een dubbele wissel aan de rust, en duidelijk aanvallende ambities. Bancé komt in de ploeg voor Van Hoey, de wederoptredende Gretarsson vervangt Van Hoeylandt. En Lokeren geeft ook onmiddellijk de richting aan: Bancé bedient Tailson, die besluit naast. Bancé gaat ook alleen zijn kans, blijft met een beetje geluk in balbezit, maar kan niet afronden. Lokeren start wel gretig in de tweede helft, maar het spel blijft slordig. En de motor komt niet echt op gang. Cercle blijft scherp counteren, en is duidelijk op zoek naar zijn eerste uitoverwinning. De wedstrijd lijkt dood te bloeden, maar plotseling lijkt scheidsrechter Goudeseune de wedstijd wat pit te willen geven. Hij legt de bal op de stip voor Sporting, en in het tumult krijgt Masureel een tweede gele kaart.Niet Gretarsson - die weigert te trappen met nog te veel pijn in het been - maar Tailson achter de bal. Die speelt niet zijn gelukkigste wedstrijd voor Sporting, en bewijst dat door hard op de lat te trappen. Weg unieke kans op de gelijkmaker. In de actie die op de strafschop volgt, komt Doba nog tot een kans. Mollez ranselt de bal uit doel. Ook tegen 10 man zal het vandaag niet lukken, zoveel is duidelijk. Veel te steriel voetbal en onzuiverheden zetten Sporting weer met de voeten op de grond. De kelk moet tot de bodem worden geledigd, als Jbari invaller Stassin schitterend alleen op weg naar De Wilde lanceert. Stassin aarzelt niet, en trapt beheerst voorbij onze keeper. Een slecht Sporting tegen een minder slechte tegenstander levert een logische nederlaag op. Cercle was zelf ook niet sterk, maar speelde in ieder geval beter dan Lokeren en wint dan ook verdiend met 0-2.