RSC Anderlecht

19/09/2003
Gumienny Serge
logo RSC Anderlecht

Een zonnig weertje en volle tribunes. De start van een mooie voetbalavond dus. En het begin van de eerste helft was ook goed van Sporting. Lokeren domineert rustig, zonder weliswaar grote kansen af te dwingen. Fofana lanceert De Beule die mooi de laatste man voorbij gaat. Davy's schot wordt gepakt door een secure Zitka. Fofana zit goed in de match. Hij probeert met een hakje Baldvinsson te bereiken, Zitka komt opnieuw goed tussenbeide. Anderlecht steekt voor de eerste keer de neus aan het venster en het is direct raak. Een vrije trap bereikt Mornar, die de bal in één tijd voor doel gooit. Seol staat moederziel alleen voor doel, en scoort simpel. Lokeren is niet van slag af, en blijft voor de aanval kiezen. De wedstrijd is nu wel meer in evenwicht, Anderlecht dreigt nog meer op de counter. Na goed 35 minuten krijgt Lokeren een zware opdoffer te verwerken. Een ongevaarlijke bal wordt door Katana ongelukkig in doel verwerkt. 0-2 bij de rust en dat is meer dan een vrij tam Anderlecht verdient. Waar in de eerste helft nog een vlammetje brandde in de ploeg, is dat na de rust volledig uitgedoofd. Lokeren komt nauwelijks nog tot een kans, Anderlecht wandelt door de Lokerse verdediging. Er is nog één kans te noteren voor (ons) Sporting: een kopbal van Fofana wordt gepakt door Zitka. Maar dan begint het Anderlecht-doelpuntenfestival. We noteren een doelpunt van Aruna in de 66ste (0-3) minuut na een mooi lobje over Dabanovic. Na een individuele fout van Vidarsson kan Mornar in de 75ste minuut oprukken naar doel en de 0-4 scoren. Kort voor affluiten maken Hendrickx en nog eens Aruna de vernedering compleet. Een nieuw dieptepunt voor Sporting. Na een zware nederlaag vorig seizoen, moet het ook nu met grote cijfers de duimen leggen tegen Anderlecht. Wanneer klimt Lokeren uit het dal?