RSC Charleroi

2003-2004
17/04/2004
Melotte Luc

Sporting begon deze zespuntenwedstrijd met Zere als libero in een vijfmansverdediging. Zoundi verdween hierdoor uit de ploeg. Het middenveld was een zuiver Ijslandse aangelegenheid. De thuisploeg begint het vinnigst aan de wedstrijd. Dufer schiet voorlangs. Even later gaat z'n schot over het doel van De Wilde. Na een 15 minuten wordt sporting de betere ploeg. Lacquait haalt een laag schot van Tailson uit doel. Het tacktisch plannetje van Van Der Elst blijkt perfect te werken: een 5-4-1 in verdediging waardoor er amper kansen weggegeven worden en een 3-5-2 in aanval met een massa ruimte voor de vleugelspelers. Geraerts kan zich meerdere keren doorzetten en zet Tailson alleen voor doel. Lacquait duikt gepast in de voeten. Tailson zorgt voor constant gevaar, maar komt niet tot scoren. We gaan rusten met 0 - 0, maar met Lokeren als de betere ploeg. Vlak voor het uur krijgt Lokeren waar het al een tijdje recht op had : de 0 - 1. Vrije trap Kristinsson, haarfijn op het hoofd van Tailson en binnen in de verste hoek. Lokeren zit in een zetel en kan Charleroi laten komen. De vreugde is echter van korte duur. Luttele minuten later kopt Doba een hoekschop in eigen doel : 1 - 1. Er wordt opnieuw afgetrapt, de Charleroi - fans zijn nog niet uitgezongen of Gretarsson stuurt Zoundi weg. De Burkinees spurt 2 verdedigers voorbij en laat Tailson de 1 - 2 maken. Van 0 - 1 naar 1 - 2 in minder dan een minuut! Lokeren kan dus verder controleren. Charleroi krijgt nog één kans: een afgeweken vrije trap wordt over getikt door De Wilde. De ver uitgekomen Lacquait laat zich nog bijna verrassen, maar de lob van Tailson gaat over. Een terechte 1 - 2 en vooral 8 punten voorsprong op de eerste degradatieplaats. Met nog 4 wedstrijden te gaan kan het dus nog moeilijk fout gaan. De terugkeer naar het Zwarte Land, de plaats waar het allemaal fout begon te gaan voor Sporting zo'n jaar geleden, is dus een groot succes geworden.