SK Lierse

21/02/2004
Vinche Philippe
logo SK Lierse

Ijzig koud is het op Daknam. Verwarming is voorzien in een carnavaloptreden van Braziliaanse schonen. De eerste helft begint heftig. Al na 1 minuut rult Lierse gevaarlijk op langs de linkerflank. De voorzet waait gelukkig voorbij alles en iedereen. Nauwelijks enkele minuten later is er een doelpunt aan de andere kant. De Beule scoort 1-0, maar het doelpunt wordt afgekeurd wegens vermeend buitenspel. Lokeren speelt goed die eerste helft. Tailson geeft naar De Beule. Die controleert prachtig op de borst en trapt stevig op doel. Vanderstraeten ronselt de bal uit doel. Lierse prikt wel af en toe tegen, maar Sporting is zeker de gevaarlijkste ploeg. Kristinsson wordt gehaakt, scheidsrechter Vincke laat doorspelen maar het doelpunt van Renatino dat erop volgt wordt wel onbegrijpelijk afgekeurd voor buitenspel. De bal had gewoon op de stip gemoeten! Er was nog een strafschopfaze met de bedrijvige De Beule in een hoofdrol, opnieuw weigert Vincke iets te zien. Bijna krijgt Lokeren het spreekwoordelijke deksel op de neus. Mitu trapt hard op doel, De Wilde laat de bal afwijken. Gelukkig kaatst de bal weg buitenkant paal. En na 28 minuten valt het doelpunt dan toch. Vanderstraete kan de bal niet genoeg controleren, Davy De Beule tikt de bal simpel binnen. 1-0 en de ban is gebroken. Sporting controleert de eerste helft verder. Djurisic komt met een kopbal nog dicht bij een tweede treffer. En net voor affluiten moet Fassotte de ongrijpbare De Beule foutief afstoten. Speler alleen door, dus rood voor Kacic. En het wordt nog erger voor Lierse. Renatino trapt de vrije trap snoeihard binnen. We gaan rusten met een verdiende 2-0 voorsprong. De tweede helft is van een minder gehalte. Sporting controleert rustig de wedstrijd, zonder echt op zoek te gaan naar een derde treffer. Lierse dringt in het begin van die tweede helft nog aan: Mitu trapt hard op doel en even later kan ook Bjorn De Wilde aanleggen. Coulibaly had zijn man te ver ruimte gegeven. Ondertussen wordt Sporting nog maar eens een strafschop onthouden als Tailson wordt onderuitgehaald op weg naar doel. Lierse startte dus moedig met een man minder in die tweede helft, maar kan het tempo niet aanhouden. Lokeren duwt dan weer even op de pedaal. Tailson kopt hoog over op voorzet van Kristinsson. En 10 minuten voor tijd maakt de vinnige Renatino de actie. De kleine Braziliaan snijdt mooi naar binnen en geeft gepast door naar De Beule. Davy maakt zijn tweede treffer van de avond, en de match is meteen definitief gespeeld. Lokeren houdt de 3 punten eindelijk nog eens op Daknam. Het zijn kostbare, neen zelfs broodnodige punten in de strijd om het behoud. Lokeren wipt weer over Bergen, Cercle en Lierse zijn nu in het vizier.