St.-Truidense VV

2003-2004
17/01/2004
Goudeseune Marc

Sporting was dit tussenseizoen zeer actief op de transfermarkt. De 4 nieuwkomers (De Wilde, Djurisic, Geraerts en Tailson) stonden meteen aan de aftrap. De hoop op een snelle heropstanding werd vlug de kop ingedrukt. Een slechte pass van Van Hoey belandt bij Janssen, die lanceert De Ceulaer. De jonge spits maakt het beheerst af: meteen 1 - 0. Toch laat sporting niet direct het kopje hangen. Schoten van Kristinsson en Geraerts worden weggewerkt. Een slechte terugspeelbal wordt onderschept door Kristinsson, met een mooi lobje zondert hij Tailson af voor doel. De nieuwe Braziliaan twijfelt niet en maakt er meteen 1 - 1 van. Bij Lokeren groeit het vertrouwen opnieuw en het middenveld schijnt weer te draaien. Geraerts ontpopt zich tot ideale vervanger van Gretarsson, waardoor Vidarsson en Kristinsson terug kunnen vallen op hun gebruikelijke rollen. Het levert de goeie combinaties op die we al zo lang niet meer gezien hadden. Tailson scoorde na een vrije trap van Kristinsson, maar het doelpunt wordt afgekeurd voor een duwfout. STVV kan enkel nog dreigen met schoten vanuit de 2de lijn, te makkelijk om De wilde op de proef te stellen. In blessuretijd van de eerste helft gaat Kristinsson opnieuw achter een zwakke terugspeelbal aan, Baldvinsson wordt weggestuurd op de linkerflank en levert de perfecte voorzet af. Wie staat daar om binnen te koppen ? Inderdaad Jose Ilson dos Santos, simpelweg Tailson. 1 - 2 is de onverhoopte ruststand. STVV brengt Pereira aan de aftrap voor de 2de helft. Het levert een iets grotere druk op. De Ceulaer dwingt De Wilde plat te gaan. Aan de overkant wordt een schot van Baldvinsson afgeblokt en gaat een schot van Tailson maar net over de kruising. STVV zit beter in de wedstrijd, maar echte kansen levert dat niet op. Ook Djurisic kan nu zijn transfer rechtvaardigen. Achterin is er duidelijk meer rust dan in de heenronde. De beste kansen in de wedstrijd blijven voor Sporting. Tailson schiet van dichtbij over. In de slotfase komt ook Belic nog mee aanvallen, maar de Truiense hoekschoppen worden goed weggewerkt. Van Hoeylandt kan alleen op een leeg doel afstormen, maar Delorge is net iets sneller. Het blijft dus bij 1 - 2. Voor het eerst in 7 jaar haalt Lokeren 3 gouden punten op Staaien. Het deed dat met veel inzet en vechtlust. Er zitten zeker nog wat schoonheidsfoutjes in het spel, maar op dit resultaat kan zeker verder gebouwd worden.