St.-Truidense VV

09/08/2003
Van De Velde Joeri
logo St.-Truidense VV

Eindelijk! Na zestien jaar is een nieuw Europees seizoen afgetrapt, met een paar nieuwe gezichten maar vooral met de sterren die vorig seizoen het mooie weer maakten. Jammer genoeg lost, alvast, de eerste helft niet de verwachtingen in, STVV, duidelijk naar hier gekomen voor een punt, beperkt zich tot stug verdedigen met, toegegeven kleine, storende fouten en Lokeren heeft, nog, niet de kracht om de Truiense muur te kraken De eerste kans was voor Sint-Truiden na 7 minuten, net naast. Enkele minuten later gaat Ekounga neer in het strafschopgebied, de scheidsrechter gaat er niet op in (De ganse match wordt er trouwens weinig gedaan tegen de storende fouten van Sint-Truiden)
De match lijkt los te komen en Kristinsson geeft mooi door aan Baldvinsson die op Belic trapt. Dit wordt het thema voor de ganse volgende eerste helft ofwel net naast of Belic die de kansjes stopt. En Sint-Truiden dat blijft zich opsluiten voor het eigen doelgebied, op papier waren ze nochtans offensief gestart met J. Janssen, M. Perreira & D. Mbonabucya. Vlak voor rusten nog een mooie kans om op voorsprong te komen op vrijschop maar Kristinsson trapt over. Geen wissels tijdens de pauze. Lokeren start gretig en dwingt direct enkele kleine kansen af oa voor Kristinsson en De Beule, op voorzet van Kristinsson.
Voor de rest hetzelfde beeld als de eerste helft, Lokeren dat wel wil maar geen opening vind in de afweer van Sint-Truiden, Sint-Truiden waar de wil ontbreekt om voor meer te gaan. Kortom een teleurstellende avond voor de redelijk talrijk opgekomen supporters mede dankzij de onwil van Sint-Truiden, toch één van de relevaties van vorig seizoen