Standard Liège

2003-2004
17/08/2003
Gumienny Serge

Wie naar Sclessin was afgezakt om Sambegou Bangoura nog eens aan het werk te zien kwam bedrogen uit. De sterke spits maakte de hele wedstrijd weinig meer klaar dan het publiek opruien en provoceren. Het echte voetbal dan: Sporting moest starten met Van der Jeugt in doel, Milojevic had zich geblesseerd en Dabanovic zat in Slovenië. Gretarsson nam zijn plaats in de ploeg in ten koste van Van Hoeylandt. Het openingskwartuur gaat leuk heen en weer, met schoten van Vidarsson en Ekounga. Standard zet de verdediging onder druk, maar Van Der Jeugt komt goed tussen. Aan de overkant noteerden we een schot van Baldvinsson en een bijna succesvol ingestudeerd nummertje tussen Kristinsson en De Beule. Al wordt er mooi voetbal gespeeld, toch schuilt er weinig gevaar in de Lokerse aanval. Vlak voor rust haalt Walasiak Kristinsson neer in de 16. Gretarsson krijgt de kans om met een penalty het eerste Lokerse doelpunt te maken, maar Carini zit in de goede hoek: 0 - 0 bij de rust. Geen wissels na de rust. Spits Kristinsson was slechts een schim van de spelverdeler Kristinsson. Na de rust werd hij dan ook meer op het middenveld uitgespeeld, met een beter resultaat. Hierdoor kwam Baldvinsson echter nog meer alleen te staan en viel er voor de goal van Carini nog amper iets te beleven. Standaard wist zich dan weer gestuit door een ijzersterke verdediging. Op het uur gaat Van Der Jeugt in de benen van Vandooren. Ook hier een terechte penalty. Papy Kimoto mag proberen, maar schiet de bal huizenhoog over doel. Nog steeds 0 - 0. De wedstrijd leek op een gelijkspel te eindigen tot uitgerekend uitblinkers Katana en Van Der Jeugt in de fout gaan. De keeper roept, Katana houdt zich in en Van Der Jeugt komt te laat om de aangesnelde Datti van de 1 - 0 te houden. Een gelijkspel omwille van de sterke organisatie achterin en in het middenveld was misschien gerechtvaardigd, maar was dan ook het maximum geweest. Offensief komt Sporting er amper uit en staat Baldvinsson alleen machteloos tegen een hele verdediging.