KVC Westerlo

2003-2004
29/02/2004
Allaerts Paul

Iets minder sneeuw in Westerlo dan in Lokeren, maar plaatselijke vrijwilligers hadden voor een perfect sneeuwvrij veld gezorgd. Waar een wil is, is de sneeuw weg. Helaas blijkt het veld wel hobbelig te liggen en zien we in de beginfase flink wat spelers tegen de vlakte gaan. Al in de eerste minuten wordt duidelijk dat dit geen gemakkelijke opdracht wordt. Paas mikt een voorzet naast. In de 3de minuut is het wel prijs: Dosumnu zet in één beweging maar liefst 3 verdedigers in de wind en biedt Wagemakers de 1 - 0 aan. De Kempische storm gaat niet liggen en Paas en Janssens op vrije trap komen dicht in de buurt. Sporting komt niet in de wedstrijd, de verdedigers slaan een belabberd figuur. De 2 - 0 komt er dan ook niet onverwacht: kwelduivel Dosumnu mag van Doba en Coulibali ongehinderd binnenkoppen. De scheldtirade die Vidarsson daarna afsteekt op z'n verdedigers is volkomen terecht. Gek genoeg komt Sporting beter in de wedstrijd. Op middenveld en in de aanval laat men de kopjes niet hangen. Een schot van Tailson wordt gelost door Bourdon, Renatinho kan uit een scherpe hoek binnenschieten : 2 - 1. Nog geen 10 minuten later staat het zowaar 2 - 2. Geraerts mag z'n eerste van het seizoen maken. Lokeren is nu de betere ploeg en neemt bijna de leiding, als een afstandsschot van Geraerts net naast de kruising draait. Sporting gaat echter met een achterstand de rust in. Een zeer licht gefloten vrije trap mag Haraldsen alweer ongehinderd tegen de netten prikken. 3 - 2 in een leuke wedstrijd. Na de rust wordt een bleke en maar net speelklaar geraakte De Beule vervangen door Van Hoeylandt. Bij sporting is het vooral hopen dat de verdedigers zich kunnen herpakken, maar na enkele minuten blijkt dat al ijdele hoop. De perfecte voorzetten vliegen De Wilde om de oren. Het duurt nog tot de 52ste minuut voor westerlo opnieuw raak treft. Ba, Wagemakers en Delen brengen de stand in 10 minuten naar 6 - 2. Enkel Djurisic kan zich achterin nog min of meer staande houden, maar door de anderen wordt de ene fout na de andere gemaakt. Tot ongenoegen van een irritant handvol pseudo-supporters (dat soort dat voor de match uit volle borst "You'll never walk alone" aanheft en halfweg de wedstrijd "Amateurs" staat te zingen), wordt Renatinho bij 5-2 vervangen door Bancé. Zoals gezegd, offensief speelde Sporting een goede wedstrijd. Een vrije trap van Kristinsson gaat over, Tailson dwingt Bourdon tot een redding, Vidarsson schiet naast. Bancé kan met een kopbal nog milderen tot 6-3. Tailson komt zelfs nog dicht bij de 6-4. Maar goal nummer 10 valt aan de overkant. Van Hoey wordt voorbijgelopen, Coulibali loopt niet bij z'n man en De Wilde is toeschouwer vanop de eerste rij om te zien hoe Brogno dit afwerkt. Westerlo bewees duidelijk z'n huidige klassement. Bij sporting liet de verdediging de voorbije weken een uitstekende indruk, maar vandaag ging alles mis. Laten we toch vooral onthouden dat ondanks de zware achterstand vooral middenveld en aanval bleven voetballen. 10 doelpunten voor 15 euro was een koopje, voor een fijne voetbalnamiddag, ondanks het teleurstellende resultaat.