RAEC Mons

2003-2004
31/08/2003
Hamer Alain

Sporting begon met de doelpuntenmakers uit de macht tegen Tirana: Fofana en Baldvinsson. Ijslanders Kristinsson en Gretarsson keerden terug in de basis. Zanzan vervangt de geblesseerde Katana. Sporting gaat goed van start. Baldvinsson kan zich enkele keren vrijspelen op links en op één van zijn voorzetten kan Gretarsson komen inlopen. Van De Putte redt, maar Fofana is goed gevolgd: 0 - 1 na 5 minuten! Sporting speelt duidelijk beter dan de voorbije weken: vooral Baldvinsson (op links en regelmatig naar het centrum komend) en Gretarsson laten goeie dingen zien. Het spel wordt breed gelegd en hierdoor ontstaan enkele kansen. Vidarsson bedient Fofana, maar deze schiet net naast. Net voor het halfuur mist Gretarsson een geweldige mogelijkheid door oog in oog met de keeper hoog over te schieten. Kristinsson had Gretarsson mooi afgezonderd na een vrije trap. Op een schot van Kenmonge na komt Bergen er niet uit. De verdediging, met een mooi debuut van Zanzan, houdt de boel vrij makkelijk gesloten. Vlak voor rust krijgt Fofana nog een grote kans na samenspel tussen Gretarsson en Kristinsson. Slechts 0 - 1 bij de rust dus, maar Sporting kan voor het eerst dit seizoen terugkijken op een goede helft. Vooral de 4 Ijslanders lieten zich tonen. De 2de helft begint met een offensief van Bergen. De Henegouwers worden zelfs de betere ploeg. Het Lokeren vervalt in z'n zonden van de vorige matchen. De Beule en Gretarsson geven amper nog zuivere passen, Baldvinsson komt niet meer naar het midden. Eenzame spits Fofana krijgt geen steun en ziet enkel nog hoge ballen en daar hebben verdedigers van Bergen geen moeite mee. 20 minuten voor tijd krijgt Gomis bij Bergen terecht een 2de keer geel, maar toch blijft Bergen het gevaarlijkst. Van Sporting valt geen enkele aanval te noteren. Het onvermijdelijke gebeurt dan in de 77ste minuut: een counter uit-het-boekje wordt binnengetrapt door La Placa : 1 - 1 en niet eens onverdiend. Put haalt dan Sportings gevaarlijkste speler Fofana naar de kant en brengt Ambane in. Baldvinsson verhuist naar het centrum. Sporting lijkt terug wat te ontwaken: Baldvinsson lanceert Kristinsson, maar deze besluit op Van De Putte. Ook El Ariachi wordt nog uitgesloten, maar Bergen gaat met 9 tegen 11 nog bijna aan de haal met de 3 punten. Dabanovic moet tot driemaal toe redding brengen op de alleen aanstormende La Placa. De Sloveen is gelukkig telkens de betere. 1 - 1, met een goede eerste helft, maar alweer een extreem zwakke tweede helft. Het is al van 12 april geleden dat sporting nog eens een competitiewedstrijd kon winnen, dan nog tegen de jeugd van Lommel.