Club Brugge

2004-2005
19/03/2005
Wouters Luc

6' Milojevic pakt botsende bal van Ceh 10' Vrij stiriel overwicht voor Club dat echter nog niet echt doelkansen heeft opgeleverd 15' Pinto blokt een schot af van Balaban 21' De wedstrijd kabbelt rustig verder zonder uitgesproken kansen 24' De supporters kijken vrij apatisch toe naar een trage wedstrijd.  Club Brugge speelt te traag en te slordig.  Sporting Lokeren is niet echt zuiver met het uitverdedigen 28' Balaban kopt de voorzet van Verheyen net over.  Dit was de eerste echt goede kans. 34' Ceh duikt over het been van Diallo in het strafschopgebied.  Scheidsrechter Wouters neemt echter de juiste beslissing en fluit niet. 35' Madi krijgt geel 36' Lange verlengt een bal van Englebert tot bij Ceh.  De meest bedrijvige speler van Club besluit echter zwak op Milojevic 40' Butina bokst een bal weg uit vrije trap van Kristinsson. 44' Bancé schiet op doel vanuit de draai, de bal gaat ongeveer twee meter naast het doel. 47' De twee extra minuten zijn volgemaakt en beide ploegen gaan met een brilscore naar de kleedkamer. De tweede helft is begonnen Dezelfde 22 spelers hervatten de tweede speelhelft 49' Lange kopt een voorzet van Balaban over, dit net voor de volledig vrijstaande Verheyen. 52' Tweemaal op rij kan Milojevic zich onderscheiden. Eerst pakt hij een bal van Ceh die een terugkerende bal op onze doelman besluit.  Daarna is hij iets sneller op een steekbal van Ceh voor Lange. 54' Diallo pakt geel.  Verheyen gaat net onder een voorzet door van Ollivier De Cock.  Club Brugge voert nu duidelijk de druk op, voorlopig kan Sporting standhouden. 60' Milojevic pakt een vrije trap van Balaban die vanop een grote afstand zijn kans waagde. 63' Ceh wordt gewisseld voor Blondel 70' Blondel schiet een half metertje over doel.  De aanvalsdriften val Club neemt iets af, maar vooralsnog kan Lokeren niet tegenprikken. 72' Balaban kopt een bal kortbij in de handen van Milojevic.  dit was misschien wel de beste kans van Club. Ishiaku vervangt Verheyen. 75' laatste kwartier gaat in. Een mistasten van Maertens waar Madi ei zo na kon van profiteren.  Jammer genoeg kon hij het niet afmaken.  76' Kristinsson krijgt geel voor protest en Hendrikx wordt vervangen door Zoundi. 78' Madi schiet rakelings naast op aangeven van Kristinsson.  Dit was een puile aanval waarbij Madi, Maertens mooi uitschakelde. 82' Nog een kleine 10 minuten en de wedstrijd krijgt nog een spannend einde om het nu goed over en weer gaat. Balabal wordt vervangen door Victor.
84' Gele kaart voor Lange die de oprukkende Doll de weg versperd. 85' Tailson komt de laatste vijf minuten volmaken. 88' Milojevic pakt de bal klemvast op een schot van Blondel.  Het beroemde slotoffensief van Club Brugge blijft voorlopig uit. 90' Nu toch even spanning door een mistasten van Milojevic bij het ingaan van de blessuretijd. 92' Sporting Lokeren krijgt nog een anti-climax te verwerken.  Een afgekeurd doelpunt en dan nog onterecht.  Want het was een Brugge speler die de bal op voorzet van Kristinsson verlengde, Pinto scoorde. Uiteindelijk een gelijkspel waar Lokeren zeker niet mee ontevreden kan zijn gezien het spelverloop.  Uiteindelijk krijgt de wedstrijd toch nog een wrange nasmaak voor onze tricolores na een onterecht afgekeurd doelpunt.  Jammer maar helaas, nochtans zal dit gelijkspel het geloof in eigen kunnen nog meer versterken.