KSK Beveren

2004-2005
23/04/2005
Breda Stéphane

Sporting begon de wedstrijd opnieuw met Bancé in de basis. Ademilson was geschorst. Het moet zijn dat iedereen danig onder de indruk was van het geweldige optreden van Eddy Wally voor de wedstrijd, want we moeten ruim 15 minuten wachten op een eerste kans. Vidarsson naar Tailson, deze legt af voor Bancé. Zijn knal wordt afgeblokt. In de daaropvolgende hoekschop schildert Hendrikx de bal op het hoofd van Joao Carlos : 0 - 1. Beveren probeert iets terug te doen, maar heeft eindeloos veel tussenstations nodig om tot een schot te komen. Het zou de hele eerste helft geen schot op doel afvuren. Sporting prikt tegen wanneer het daar zin in heeft. Hendrikx en Bancé mikken over. Vlak voor de rust lanceert Pinto Tailson. De topschutter schiet vanuit een scherpe hoek raak : 0 - 2. Een zeer knap Braziliaans doelpunt. De tweede helft levert meer van hetzelfde op. Beveren is onmondig en moet het hebben van ongevaarlijke afstandsschoten van Romaric. Sporting krijgt de beste kansen. Kristinsson kan geen betere voorzet geven, maar Bancé slaagt er toch nog in voor een leeg doel te missen. Hendrikx dwingt Volders tot een mooie parade. Beide ploegen verliezen nog een speler door blessure. Doll bij Lokeren, Vleminkcx bij Beveren. De thuisploeg had al 3 keer gewisseld en moet dus verder met 10. Hendrikx mikt nog voorlangs en de ingevallen Coppens maakt een geslaagd debuut. Een makkelijke overwinning voor Lokeren. Het scoorde vlot en hoefde daar moet het oog op de bekerreturn geen moeite voor te doen.