RAAL La Louvière

2004-2005
12/02/2005
Petitjean Didier

Stormweer teisterde ons landje. En dat was ook zo op Tivoli, waar de scheidsrechter trouwens nog twijfelde om de match te laten doorgaan. Maar na overleg tussen de voorzitters van beide clubs werd match toch op gang gefloten.
Willy Reynders stuurde voor het eerst zijn vier Brazilianen het veld op van bij de aftrap. Toch waren het niet de Zuid-Afrikanen die de hoofdrol opeisten. Wel doelman Milojevic die met enkele uitstekende tussenkomsten zijn netten schoon hield. En zijn opponent Proto kweet zich al even goed van zijn taak. Ondermeer op een knal van Ademilson. Kristinsson trapte de rebound over.
In de tweede helft ging de Wolven uitdrukkelijker op zoek naar de winninggoal. Toyes knikte een vrije trap van Pinelli op de lat en Milo hield de doorgebroken Maton van een doelpunt. Daarna kregen de groen-witten het fysiek moeilijker en nam Sporting het heft in handen. Een trap van Tailson belandde in het zijnet en een kopbal van Doll trof net niet raak. De ingevallen Camara omzeilde Proto maar kon de gedekte Tailson net niet bereiken. De grootste kans van de match kwam er helemaal op het einde wanneer snelle Zoundi in de diepte werd gestuurd. Maar Proto veegde de reuzenkans weg.
Alweer een gelijkspel op Waalse bodem.