RSC Anderlecht

2004-2005
09/04/2005
Braamhaar Eric

Sporting recupereerde voor deze wedstrijd Runar Kristinsson, hij werd meteen ook kapitein gezien Arnar vidarsson een schorsingsdag moest uitzitten. Doll en Hendrikx keerden voor het eerst terug naar het Astridpark sinds ze voor Lokeren spelen. De thuisploeg schiet een eerste keer op doel na zo'n 5 minuten. Milojevic redt het schot van Lovré. Anderlecht neemt duidelijk het initiatief. Lovré stuit opniew op Milojevic. Sporting reageert voor het eerst na een kwartuur. Bancé en MBayé schieten naast. Lokeren wordt veel op eigen helft teruggedrongen, maar geeft amper een kans weg. Milojvic redt een hard schot van Vanderhaeghe. In de 27ste minuut begeeft de Lokerse defensie dan toch. Zetterberg speelt z'n landgenoot Wilhelmsson vrij. De Zweed kan er nog net z'n voet tegen zetten : 1 - 0. Meteen ook de ruststand. Lokeren eist in de 2de helft meer balbezit op, maar kansen bij elkaar voetballen is o zo moeilijk. Op hoekschop van Hendrikx kopt Bancé rakelings over. De Burkinees is een nuttig aanspeelpunt voorin, maar krijgt te weinig steun. Vooral langs de flanken komen amper acties tot stand. Lokeren speelt voor het eerst met een Nederlandse scheidsrechter en die twijfelt niet wanneer Diallo Jestrovic onderuitloopt. Een terechte penalty die door Jestrovic hard binnengetrapt wordt: 2 - 0. Anderlecht krijgt nog een unieke kans op de 3 - 0, maar Lovré schiet alleen voor doel staalhard op de dwarslat. Aan de overkant probeert Van Hoey een verrassende lob op Van Steenberghe. Op het einde van de wedstrijd schiet Bancé nog op de Anderlecht goalie, de rebound wordt door Camara tot tweemaal toe gemist. Geen stunt op Anderlecht dus. De thuisploeg boekte een overwinning waarop weinig aan te merken was. De Lokerse verdediging en middenveld presteerden opnieuw heel sterk, maar scoren lukt al bijna een maand niet meer.