SK Lierse

goal22
Doelpuntenmaker
Goal

De uitmatch op Lierse is geen geschenk dit seizoen. De ploeg van Paul Put draait goed, en lijkt enkel maar positief te worden geprikkeld door de financiële perikelen. Bij Lokeren weten we dat het heel wat minder draait. De ploeg is duidelijk nog niet op toerental. Tegen Oostende wordt nog nipt gewonnen, de laatste uitmatch werd verloren op Gent na een verschrikkelijk eerste half uur. In Lier lijkt het in eerste instantie beter te gaan. Dirigent Runar stond onverwacht tussen de lijnen na een maandenlange afwezigheid door blessure. Ook in doel een wederoptreden: Milojevic heeft de voorkeur gekregen op Lazic. Het Ijslandse middenveld bezorgde Lierse de nodige problemen in de aanvangfaze. Toch komt Lokeren niet echt tot uitgespeelde doelkansen. Aan de andere kant is de eerste Lierse dreiging na een kwartier spelen meteen raak. Mitu brengt Archie Thompson alleen voor onze doelman, en die kan net naast Milojevic binnenschuiven. Zes minuten is het opnieuw raak. Na een fout op Marius Mitu kogelt Wils de vrijschop vanop 25 meter hard in de linkerhoek. Nog geen half uur gespeeld, en net als tegen Gent lijkt de wedstrijd al verloren. Een agressiever Sporting na de rust. Lokeren moet ook wel en Bancé komt Kristinsson vervangen om meer aanvallende kracht in de ploeg te brengen. Baldvinsson kan op doel koppen; Van der Straeten tikt over. Ademilson trapt de grootste kans voor Lokeren in deze wedstrijd over een gapend doel. Als je dergelijke kansen niet afmaakt, is het duidelijk dat je niet kan terugkeren in de match. Lierse houdt makkelijk stand, en laat via invaller De Wilde net voor affluiten de 3-0 nog liggen. Een verdiende overwinning voor Lierse tegen een zwak Lokeren, dat zich alweer veel te makkelijk naar de slachtbank laat leiden in de eerste helft.