Standard Liège

2004-2005
19/09/2004
De Bleeckere Frank

Een zeer matig partij waarin Lokeren in de eerste helft de bovenhand had qua spel en kansen. Het was echter Standard dat al vrij snel op voorsprong kwam toen Bangoura de Lokerse defensie na 9 minuten aftroefde. Sporting beheerste het middenveld en kwam enkele malen dicht bij een doelpunt. Maar o.a. Tailson en Baldvinsson kregen hun schoten niet tussen het kader.
De grootste kans van de wedstrijd was er voor Marc Hendrikx - die een magere partij speelde en na 66 minuten geblesseerd uitviel - toen hij alleen voor Runje moest scoren maar te zwak besloot zodat de Standard-goalie simpel kon pakken. In de tweede helft bracht Standard ex-Sportinger Karel Geraerts. En de Bruggeling zorgde voor verandering want Standard kreeg plots greep op het middenveld. Sporting kon slechts één mooie aanval nog in elkaar timmeren, maar de spectaculaire omhaal van Ademilson ging nipt naast. De Luikenaars waren nog het dichtste bij 2-0 toen Bangoura een uitstekende voorzet van uitblinker Conçeicoa op de paal kopte. De inbreng van Mbaye en Bancé leverden niets op.
Na de wedstrijd konden we aanvoerder Vidarsson bijtreden : "Volgende week tegen Westerlo moet er absoluut gewonnen worden" !