KVC Westerlo

25/09/2004
Bellon Kris
logo KVC Westerlo

Noodgedwongen enkele verschuivingen in de Lokerse ploeg. Doll, geelgeschorst, wordt vervangen door Doba. Runar is ook nog niet speelklaar geraakt. Baldvinsson en Hendrikx bemannen het middenveld. De wedstrijd begint met een lange verkenfaze. Veel slordigheden en foute passes in de eerste minuten. De eerste actie die naam waardig levert meteen een doelpunt op. Ademilson wordt met een hakje de diepte in gestuurd. Onze vinnige Braziliaan vuurt af op Deelkens, die de bal nog net kan wegboksen. Tailson is goedgevolgd maar wordt weggeduwd voor hij kan afdrukken. Strafschop voor Lokeren die feilloos wordt omgezet door Gretarsson. De ooweeoo schalt door het stadion. Wie denkt dat Lokeren nu is gelanceerd, komt bedrogen uit. Onze ploeg speelt doelloos zonder Runar en kan in die eerste helft nauwelijks tot een mooi utgespeelde counter komen. Westerlo komt geleidelijk aan beter in de wedstrijd en wordt de betere ploeg. Echt ingrijpen moet Lazic niet doen. Tot Janssens een vrije trap op zijn kanonkogels afvuurt en onze doelman enkel met de vuisten redding kan brengen. Maar het wordt naar het einde van de eerste helft toe steeds warmer voor het Lokerse doel. Coulibali wordt enkele malen voorbij gelopen op de linkerflank, en dat leidt tot enkele gevaarlijke standjes met een bedrijvige Janssens bij Westerlo in een hoofdrol. En het is "onze" Chris die kort voor het affluiten van de eerste helft de bordjes verdiend in evenwicht brengt. Een schitterende voorzet bereikt Janssens, die met het hoofd Lazic verschalkt in de verste hoek. Hendrikx kan net voor affluiten nog bijna de 2-1 scoren, maar zijn schot gaat net over. Hoe stroef het liep in de eerste helft, zo wervelend het loopt in de tweede helft. Lokeren komt gedreven uit de kleedkamers en rukt op naar voren. De bedrijvige Baldvinsson lost een schot, Deelkens brengt redding. Tailson bedient Ademilson die over besluit. Een mooie dubbelpas tussen Baldvinsson en Tailsson wordt door Marel met een stiftertje net over doel besloten. De druk neemt toe: een doelpunt hangt in de lucht en valt ook. Baldvinsson, hij weer, zet door op links en vuurt af vanuit een scherpe hoek. Deelkens kan nog redden met de vingers maar Ademilson kopt de rebound beheerst binnen. Mooi en verdiend doelpunt na 10 wervelende minuten. En Sporting gaat nu wel door. Utaka kopt nog wel net naast voor Westerlo, maar dan komt Sporting weer. De bal tikt heerlijk rond op het middenveld en na een schitterende combinatie werkt Hendrikx zo mogelijks nog schitterender af : zijn stiftertje zeilt heerlijk over Deelkens in doel. Wat een prachtige eerste pot voor Marc in Lokerse outfit. Lokeren controleert de wedstrijd nu rustig. Deelkens brengt nog redding op pogingen van Ademilson, Hendrikx en Gretarsson. Tot een kwartier voor tijd Marel stevig in duel gaat. Zuiver bal dachten we vanuit onze positie, maar scheidsrechter Bellon aarzelt niet en grijpt naar de rode kaart. En de referee haalt zeker de supporters over zich als hij in de 80ste minuut de bal op de stip lijkt te leggen voor Westerlo. Gelukkig corrigeert de grensrechter voor buitenspel. Tailson wordt nog onderuit gelopen in het strafschopgebied, maar ook daar gaat de bal niet op de stip. Drie verdiende punten blijven op Daknam. Het Lokeren van de tweede helft zien we graag nog veel terug dit seizoen!