Club Brugge

04/03/2006
Gumienny Serge
logo Club Brugge

Een redelijk volgelopen Daknam ziet Lokeren een goeie start nemen, reeds in de derde minuut mag Bancé van bijna op de middenlijn dwars door de Brugse ploeg heenlopen maar z'n aktie loopt op niks uit. Een viertal minuten later is het dan toch raak na een mooie aktie Filipovic naar Bancé die op Stijnen stuit maar in de rebound kan Camara simpel binnenleggen. Brugge heeft wel een, héél, steriel overwicht maar kan geen kansen afdwingen. beeld vorige wedstrijd beeld vorige wedstrijd Na 16 minuten steelt De Cock de bal, z'n voorzet wordt door Doll in corner gewerkt. Na 24 minuten kopt Englebert over. Vier minuutjes later verovert Kristinsson de bal, past naar Hasi die op links Filipovic ziet staan, z'n schot gaat over. Madi had hier een beter mogelijkheid geweest?
Na iets meer dan een halfuur past Camara mooi naar Bancé die echter de bal niet vol kan raken. In de 39e minuut dan toch nog een kans voor Club als Verheyen zich doorzet op rechts, z'n voorzet/schot valt boven op de lat. Twee minuutjes later een foutje in de Lokerse verdediging, Verheyen kan op doel trappen maar z'n schot wordt onderschept door Doll. Vlak voor de rust noteren we nog een kansje voor Lokeren als Stijnen een lob van Bancé kan blokken. beeld vorige wedstrijd Een ontketend Club dwingt in de tweede helft al vlug een penalty af na een fout op Portillo, Milojevic pakt echter de bal van Vermant, een minuutje eerder onthield hij Portillo al een scoringskans. Lokeren wordt volledig weggedrukt en kan er amper uitkomen.
In de 56e minuut trapt Van Heerden hard op doel, Milojevic redt in tweemaal. Enkele minuten later kan Lokeren toch eens tegenprikken, Filipovic met een voorzet maar net te hoog voor Bancé ook de daaropvolgende kansjes zijn voor Lokeren maar telkens kan Bancé niet besluiten. beeld vorige wedstrijd Vanaf de 70e minuut is het weer al Brugge dat de klok slaat maar een zéér sterk keepende Milojevic onthoudt Brugge van een toch wel terecht gelijkmaker, 2x Portillo en éénmaal Englebert worden een goal ontzegd. De 81e minuut dan Milojevic redt tot driemaal toe met, wel zéér katachtige reflexen, doelpogingen die van in de kleine rechthoek getrapt worden. Brugge verliest er de moed bij. Bancé krijgt dan nog enkele kansen maar pas in de 93e minuut brengt hij met een mooi getrapte bal de 2 - 0 op het bord.
Laat mij toe, voor éénmaal, te zeggen dat er vanavond maar één man de titel "man van de match" mag dragen: Zvonko Milojevic Alle foto's : Guido Van Damme - http://www.tphotoshopken.info