RSC Anderlecht

Doelpuntenmaker
Goal
Owngoal 11

Verslag bron SPORT.BE : Na drie minuten was Anderlecht al onthoofd. Na een onschuldig duel verdraaide Frutos zijn knie en kon niet meer verder. Een tweede opdoffer volgde al snel. Het schot van Bouchouari wijkte af op Tihinen en Proto was geklopt, 0 - 1 na 11 minuten.

Nadien moest Anderlecht op zoek naar een nieuwe spelstijl. Dat lukte amper. Goor trapte twee keer op de vuisten van Milojevic. Lokeren zat in een zetel en loerde via Bancé op de tegenprik. Een flits van Serhat met de rust in zicht bracht de thuisploeg weer in de match, 1 - 1 na 37 minuten.

In een vinnigere tweede helft probeerde Anderlecht het laken naar zich te trekken. Lokeren moest terug maar wachtte op de tegenprik. Het overwicht in balbezit (60/40) leidde voor de thuisploeg allerminst tot kansen. Deman kopte aan de tweede paal naast, Zetterberg trapte een vrije trap op de lat, de kopbal van Vanderhaeghe werd knap gered door Milojevic.

Na Brugge en Cercle nog maar het derde puntenverlies voor Anderlecht voor eigen volk. Anderlecht zonder Frutos is het goede Anderlecht niet. Lokeren doet het goed tegen de toppers. Het won van Club Brugge en pakte ook een punt tegen Standard.