RSC Anderlecht

28/10/2005
Verbist Johan
logo RSC Anderlecht

beeld vorige wedstrijd Al in openingsminuut dreigde Anderlecht onmiddellijk. M'Penza kreeg ei zo na teveel ruimte om op doel te trappen. Het was duidelijk dat de Brusselaars deze partij niet onderschatten.
Maar ook Lokeren liet zich niet onbetuigd. Vukomanovic en Bouchouari zetten Proto aan het werk. De gevaarlijkste man bij Anderlecht - alom bekend - is uiteraard Wilhelmsson. Na tien minuten trapt hij voorlangs.
beeld vorige wedstrijd Lokeren antwoordt met een voorzet van Kristinsson tot bij Bouchouari, Proto redt. Een paar minuten later is Serhat Akin heel dicht bij de openingsgoal. Zijn schot gaat gelukkig voor Lokeren buitenkant paal buiten. Maar na ruim een half uur spelen treft de Turk wel raak. Op voorzet van Wilhelsson tikt hij binnen : 0 - 1.
Vier minuten voor de rust stuurt Camara Hakim Bouchouari in de diepte. Een Anderlechts been werkt in corner.
En dan consternatie wanneer Zanzan duidelijk foutief wordt neergehaald in het strafschopgebied. Maar ref Verbist fuift de fout weg. We rusten bij 0 - 1. beeld vorige wedstrijd Na de pauze onmiddellijk een reuzekans voor Anderlecht. M'Penza mag alleen op Lazic, hij probeert door de benen van de doelman te spelen, maar Lazic is attent. Akin schroeide vanop afstand ook nog eens de vuisten van Lokerse goalie. Ondertussen had de ingevallen Jukic met een mooie actie de bal net overgedraaid. Met Stjepan Jukic kan Lokeren duidelijk meer gewicht in de schaal leggen. En in de 63e minuut maakt Sporting ook gelijk via Joao Carlos. Een bedrijvige Bouchouari knalt op Proto.
beeld vorige wedstrijd Zeven minuten voor tijd volgt een afknapper wanneer Wilhelmsson onder Lazic binnenschuift : 1 - 2.
Een veerkrachtig Lokeren geeft zich niet gewonnen. En drie minuten voor tijd kopt Mamadou Diallo een vrije trap van Jukic binnen : 2 - 2. Een verdiende gelijkmaker op basis van de tweede helft. En ook een mooi eindresultaat voor Sporting Lokeren OV. Alle foto's : Guido Van Damme - http://www.tphotoshopken.info