Standard Liège

01/10/2005
Bultynck Jean-Baptist
20000

Lokeren begint aan deze moeilijke verplaatsing met de 11 die wonnen tegen Brugge. Net als tegen Brugge zijn de openingsminuten voor de thuisploeg. Tchite schiet voorlang, Conceiçao stuit op Lazic. Lokeren komt moeilijk in de wedstrijd. Het is duidelijk dat Standard op dit moment de beter is dan Brugge. Moriera omspeelt de verdediging en stormt op Lazic af. De keeper houdt sporting in de wedstrijd. Na 22 minuten spat een schot van Walasiak uiteen op de lat. De voetbalgoden zijn met sporting want niet zoveel later is het Karel Geraerts die op de lat besluit. Het verdiende doelpunt komt er toch. Helaas op een nogal knullig manier. Lazic werkt een bal weg met het hoofd, terwijl dit perfect met de handen had gekund. Het resultaat is een bal in de voeten van Moreira. Die schiet vervolgens op de paal, Diallo haalt het leer weg van de lijn, maar Tchite is intussen goed gevolgd en prikt alsnog de 1 - 0 binnen. Jammerlijk tegendoelpunt. Het is tot de 35ste minuut wacht op de eerste Lokerse kans. Vukomanovic trapt een vrije trap over. 1 - 0 bij de rust. De tweede helft begint zowat als de eerste. Lazic moet een schot van Moraire stuiten. Toch lijkt de thuisploeg flink wat energie te hebben verbrand. Kristinsson kan een hoekschop op het hoofd van Zanzan schilderen en die maakt er zowaar 1 - 1 van. Zanzan mocht enkele maanden geleden nog vertrekken, maar grijpt nu voluit naar een basisstek. Vukomanovic wordt licht geblesseerd vervangen door MBaye Camara. Opnieuw Zanzan zet de Standaard verdediging te kijk, MBaye dwingt Runje tot een klasseredding. Lokeren heeft nu het evenwicht volledig hersteld, een nieuwe stunt lijkt haalbaar. Het grootste gevaar blijft echter van de thuisploeg komen. Lazic redt heel knap op een vrije trap van Leonard. De flater van de eerste helft is al helemaal weggeveegd. De laatste weken zijn flink wat wedstrijden beslist in de slotminuten en ook deze keer is dit het geval. Bij een voorzet van Wamberto loopt Tchite weg van Pinto en kopt hij de 2 - 1 binnen. Van Handenhoven redt nog een bal van Conceiçao op de lijn. Sporting was 5 minuten verwijderd van een nieuwe stunt, maar zag zich gestuit door z'n sterkste tegenstander tot nu toe. Dat Standard z'n tanden bijna stukbeet geeft enkel hoop voor de toekomst.