KVC Westerlo

2005-2006
22/10/2005
Allaerts Paul

Al voor de derde keer dit seizoen trok Sporting naar 't Kuipje in Westerlo. Dit keer geen Intertoto wedstrijd, wel de confrontatie met de nummer 3 uit de rangschikking: KVC Westerlo. Doll keerde terug uit blessure, MBaye begon op de bank. Lokeren opent sterk. Vukomanovic besluit op Gaspercic, Kristinsson probeert met een lob. Westerlo antwoordt met een kopbal van Delen, Lazic werkt in hoekschop. Beide ploegen prediken het aanvallend voetbal, maar bouwen in hun onderlinge confrontatie toch de nodige veiligheid in. Drulic besluit voorlangs. De thuisploeg herstelt het evenwicht en krijgt ook de beste kans: Mennes trapt op doel, Lazic houdt Lokeren met een reflex in de match. In de 37ste minuut haakt Zanzan Utaka onnodig in het strafschopgebied. Allaerts kan niet anders dan de bal op de stip leggen. Coelho scoort 1-0. Het begin van de tweede helft is opnieuw voor het beter combinerende Lokeren. Kristinsson besluit vanuit een scherpe hoek over. Even later kan Runar opnieuw voorzetten vanop links, Hakim - Ramadan - Bouchouari duwt de bal met de borst binnen : 1 - 1. Een heel knap doelpunt! De wedstrijd verzwakt hierna opnieuw. Beide ploegen raken niet door elkaars verdediging. Westerlo krijgt 10 minuten voor het einde nog een reuzenkans. Coelho kan alleen op Lazic afstormen, de keeper verkleint de hoek, maar wordt toch uitgespeeld waarna Coelho onbegrijpelijk over schiet. 2 - 1 had dus gekund, maar ook de 1 - 2 hing in de lucht. Arnar Vidarsson vuurt een bom af naar de kruising, Gaspercic pakt. Beide ploegen hielden elkaar in evenwicht. 1 - 1 is dan ook een resultaat waar iedereen mee kan leven.