FC Brussels

21/08/2005
Verbist Johan
logo FC Brussels

beeld vorige wedstrijd Vorig jaar werd het een zuinige 1-0 zege. Dit jaar kunnen we daar in principe geen vrede mee nemen. Vooral na de overtuigende partij thuis tegen Genk en de uitzege op Moeskroen. En vooral ook omdat deze wedstrijd LIVE wordt uitgezonden op SPORZA. Toch een ideale gelegenheid om extra publiciteit te maken. Anderzijds is Brussels ook prima begonnen aan de competitie. Vorige week hielden ze landskampioen Brugge nog op een draw. Dat beloofde dus.
En bij het eerste Lokerse gevaar was het ook al meteen raak. Bancé kon een voorzet vanop rechts van Madi helemaal ongehinderd binnenkoppen : 1 - 0. Doelman Nys en zijn Brusselse defensie ging niet vrijuit. beeld vorige wedstrijd Lokeren heeft het overwicht, maar de rood-zwarten kunnen dat geleidelijk herstellen. Eerst via enkele vrije trappen en enkele corners. Daarna ook door het betere van het spel. Sporting kan daar alleen een schotje van Bouchouari tegenoverstellen. Brussels dreigt via De Camargo, de bal onder Milojevic door maar Diallo neemt al zijn tijd om de bal voor de lijn weg te werken. Diezelfde De Camargo kopt op de lat en Snelders schiet egoïstisch over, terwijl Gorius vrijstaand stond te wachten. En zeven minuten voor de pauze moest Milo nog eens plat in de hoek om de Braziliaanse nummer 10 van een verdiende goal te houden. Lokeren kon in de slotminuten dan nog wat terug doen. Een voorzet van Kristinsson wordt door Bouchouari naar de hoek gekopt, Nys werkt in corner. Van Handenhoven schreeuwt om penalty, maar Verbist gaat er niet op in. En in de blessuretijd knalt Vukomanovic twee maal op Nys.
De ruststand is 1-0. beeld vorige wedstrijd Na de pauze min of meer hetzelfde spelbeeld. Een sterk Brussels probeert Lokeren goed van zijn helft weg te houden. Ook al moet dat soms gepaard gaan met enkele stevige overtredingen. Zaabib ging twee maal zwaar in de fout. Voor Verbist slechts één keer geel waard.
In de hoekschoppen haalde Lokeren het met zeven tegen zes. Eén van Vidarssons' corners ging over iedereen heen en werd door Carlos overgeknikt. De ingevallen Gretarsson stuurt Bouchouari in de diepte en die legt verstandig terug, maar Gretarsson schiet de open kans naast. Madi haalt een paar keer uit met uitvallen vanop links. Een rebound wordt door Bouchouari naastgetrapt. En ook Van Handenhoven schiet een afstandsschot naast. beeld vorige wedstrijd Brussels kan in de tweede helft geen gevaar meer creëren. Behalve in de slotminuten. Milojevic pakt uit met een wereldsave op een schot van dichtbij van de beste Brusselaar De Camargo. Milo wordt hiermee ook matchwinnaar. Al had Gretarsson nog het nodige kersje op de taart kunnen plaatsen. Op pass van Drulic miste hij onbegrijpelijk de 2-0.
Trainer Muslin vond achteraf dat we veel beter kunnen dan wat we vandaag getoond hebben. "Maar we blijven verder werken" zei de Franse Joegoslaaf. Alle foto's : Guido Van Damme - http://www.tphotoshopken.info