Young Boys BSC

02/07/2005
Brage Sandmoen (Noorwegen)
logo Young Boys BSC

We waren opnieuw in het gastvrije Westelse Kuipje na de 0-1 nederlaag vorige week tegen Trans Narva, maar gekwalificeerd dankzij de 0-2 uitzege.
Na vier minuten spelen noteerden we de eerste gevaarlijke actie. Een vrije trap van Schwegler wijkt af op de Lokerse muur en belandt via de paal in de voeten van Steinsson die onderkant lat binnenknalt : 0 - 1.
Sporting kan daar enkel een gevaarlijk schot van Joao Carlos tegenoverstellen dat maar net over de deklat gaat. Fransisco Neri, een gesel voor de thuisdefensie, scoort de 0 - 2. En tot overmaat van ramp valt een paar minuten later nieuwkomer Jukic uit met een zware blessure. Hij wordt afgevoerd naar het ziekenhuis en daar stelt men een kuitbeenbreuk vast. Overmeire neemt zijn plaats in, Van Handenhoven schuift naar de flank. Laatstgenoemde kende geen gelukkige wedstrijd en mist - uiteraard nog - de automatismen en gewoonten om zijn ploegmaats in het samenspel te vinden.
Na de pauze kwam Kristinsson in de plaats van Doba. Meteen ging Lokeren ook wat beter draaien. Alhoewel er opnieuw in de vierde minuut een tegendoelpunt te noteren viel. Dit maal was Verela goed gevolgd om Milojevic' afweer van Neri's pogingen in de rebound binnen te tikken 0 - 3. En nog was het ergste leed niet voorbij. Want Haberli stond op de goede plaats om de 0 - 4 binnen te duwen na 68 minuut. Onmiddellijk daarop kon Lokeren eindelijk gepast antwoorden. Een hard schot werd door keeper Wölfli afgeweerd maar Xavier Deschacht was perfect gevolgd om de score te milderen : 1 - 4. Sporting probeerde nog, maar echte kansen kwamen er niet meer. De derde ronde lijkt een utopie. Maar volgende komt er alweer een nuttige partij tegen een sterke tegenstander.
Alleen bijzonder jammer dat nieuwkomer Jukic voor lange tijd out zal zijn. Wedstrijdverslag: Filip Baeke Bekijk de samenvatting van deze wedstrijd (2Mb) bron sporza.be