KSV Roeselare

2005-2006
28/08/2005
Goudeseune Marc

Sporting startte met 7 op 9, maar coach Muslin voerde toch enkele wijzigingen uit. Vukomanivoc was geschorst en werd vervangen door Overmeire. Kristinsson en topschutter Bance begonnen op de bank, Gretarsson en Drulic stonden voor het eerst dit seizoen in de basis. Bij de thuisploeg kenden we doelman Sierens, ooit nog onder de Daknamse lat. De thuisploeg beschikt met Eloi over een aartsgevaarlijke spits en dat mocht sporting al snel ondervinden. Milojevic en tweemaal Diallo verhinderen een vroeg tegendoelpunt. Lokeren reageert via Bouchouari, maar Sierens pakt. Hoekschop Gretarsson, Diallo met een harde kal, Sierens haalt het leer van onder de deklat. In de 23ste minuut ziet alles wat Lokers is handspel van Dufoor. Scheidsrechter Goudeseune die in deze wedstrijd een belangrijke rol zou spelen, laat begaan. Peeters kan de 1 - 0 makkelijk binnenprikken. Lokeren reageert met een schot van Bouchouari, maar opnieuw is Sierens paraat. 1 - 0 is ook de ruststand, verdiend voor een veel gretiger Roeselare. Sommige spelers gaven in de eerste helft de indruk dat ze liever naar de kust waren doorgereden. Geen wissels echter. Het is Muslin die naar de tribunes gestuurd wordt omdat hij de scheidsrechter wil helpen herinneren dat hij een neutrale rol moet vervullen. Sporting zelf bakt er echter ook niet van, geen creativiteit, geen middenveld, geen kansen. In de 60ste minuut krijgen we dan het sleutelmoment van deze wedstrijd. Madi verovert de bal, de scheidsrechter fluit voor een overtreding, wordt er dan door Roeselare op attent gemaakt dat het om Madi gaat (die al geel had) en besluit vervolgens de show te stelen door alsnog geel te trekken. Sporting met 10 verder. Roeselare scoort in de volgende minuten maar liefst tweemaal via Peeters: 3-0 en wedstrijd gespeeld. De beste Lokeraars Diallo en Milojevic moeten zich op een counter van Coquelet zelfs voor een 4de keer gewonnen geven: 4-0. Als Sporting afgaat doet het dat goed. Killian Overmeire na amper 70 minuten al kermend van de krampen op de grond tegen een ploeg waar sommigen er nog een dagjob op na houden! Runar Kristinsson mag zo nog veel te laat invallen. Een afwezige Pinto kopt nog op de paal. Drulic ondergaat een duwfout in het strafschopgebied, maar krijgt zelf geel. Kristinsson weet nog steeds niet waarom hij even later ook geel kreeg. Nee, mr. goudeseune maakte hier geen beste beurt. Arbiter of geen arbiter, de zege van Roeselare was terecht. De thuisploeg wou winnen, Lokeren niet.