KRC Genk

goal47
Doelpuntenmaker
Goal

Sporting moest vorig seizoen op bezoek bij een ongeslagen competitieleider Racing Genk. De Limburgers wonnen verdiend met het kleinste verschil van Lokeren en liep door een misstap van Anderlecht bij Beveren zes punten uit. Met nog twee wedstrijden in de heenronde voor de boeg waren de Genkenaars al zeker herfstkampioen. Genk wisselde hoogtes en laagtes af, maar Lokeren kon Genk geen derde puntenverlies op rij toedienen. De nieuwe coach Slavo Muslin zag vanuit de tribune hoe Rudy Cossey in zijn vijfde en laatste wedstrijd als interim-coach een eerste nederlaag leed. Lokeren kon in negentig minuten nauwelijks voor doelkansen zorgen. Bij Genk gooide coach Hugo Broos na de blessure van spits Ivan Bosnjak zijn spelsysteem om. Hij opteerde voor Kevin Vandenbergh als enige aanvaller. Ljubojevic startte op de bank en Faris Haroun versterkte het middenveld. Haroun toonde zich meteen bijzonder gretig. Genk nam onder impuls van de belofteninternational een vlammende start. Vandenbergh werd twee keer door Haroun voor de Lokeren-doelman in stelling gebracht, maar besloot twee keer op Lazic. Bij een derde kans legde Vandenbergh terug op Haroun, maar zijn schot werd afgeblokt. Lokeren kwam er niet aan te pas en kon geen enkele keer voor Bailly verschijnen. Na een kwartiertje haalde Genk de voet een beetje van het gaspedaal, maar bleef wel de match controleren. Caillet knalde hard over en Lazic pakte een vrije trap van Soetaers. Anderhalve minuut na de rust kreeg Genk toch wat het verdiende. Van Hoey leed balverlies. Soetaers dook op snelheid het strafschopgebied binnen en vloerde Lazic met een overhoekse trap. Genk ging echter niet door en plots kwam Lokeren een beetje in de wedstrijd. Na een misverstand achterin bij Genk kwam Lokeren zelfs in de buurt van een doelpunt en Maznov kopte eens ver naast. Genk speelde met vuur, maar Lokeren kon daar niet van profiteren. Genk kwam op het einde nog dicht bij de bevrijdende tweede goal via Soetaers en de invallers Da Silva en Ljubojevic. (Bron: Sportwereld)