KRC Genk

04/05/2007
Allaerts Paul
logo KRC Genk

0' - M'bayo (gekwetst) en M'baye (geschorst) zijn er niet bij, net als Madi (ook geschorst). Hasi start nog eens in de basis. Ook Filipovic staat aan de aftrap. Bij Genk keert Soetaers terug na een blessure.
1' - Lokeren speelt in een zwarte Start People uitrusting.
3' - Een steal van Tambwe die met lange halen kan oprukken naar Bailly; hij laat de bal te ver van de voet springen en daar gaat de kans.
5' - Vrije trap van Genk in het pak wijkt ongelukkig af op Hasi zodat een Genkenaar kan uithalen. De bal gaat naast.
10' - Scheidsrechter Allaerts fluit in de beginfase alles in het voordeel van Genk.
17' - Dieptepass van Filipovic naar Tambwe. Die wordt van de bal gezet voor hij kan uithalen. Het is een zenuwachtig begin aan beide kanten, met voorlopig veel inzet maar weinig goede acties.
19' - inout Vervanging GENK - Chatelle wordt vervangen door Da Silva.
24' - Killian onderschept nog maar eens een bal op het middenveld en speelt een beresterke partij. Runar aan de andere kant lijkt niet zijn dagje te hebben vandaag.
29' - Een Lokerse corner valt voor het hoofd van Diallo, die te verrast is om gewoon binnen te knikken. Ook uit de rebound nog gevaar: Armoumen kapt 1 keer, kapt zich een 2de en 3de keer vrij, maar de 4de is er te veel aan. Hier zat meer in had onze Marokkaanse spits op doel gegeven. Toch weer 2 Lokerse kansen verkwanseld.
beeld wedstrijd 33' - En wat een kans alweer voor Tambwe. Een schitterend aanval van Lokeren: Kristinsson geeft aaan Diallo, die prachtig voorzet naar Tambwe. Vorige week scoorde Patiyo nog uit een identieke kans, nu trapt hij naast de bal.
35' - yellow Gele kaart voor Diallo (LOKEREN)
40' - goal Doelpunt GENK - Ljubojevic
40' - Hoe onrechtvaardig kan voetbal zijn. Eerste kans Genk, en meteen doelpunt. Een verre bal wordt knap achteruitgekopt, Ljubojevic trapt van dichtbij hoog in doel.
45' - Rust. Licht veldoverwicht voor Genk, veruit de beste kansen voor Lokeren maar een doelpunt voor Genk. Het verhaal van dit seizoen dus... Dat het nu wel heel erg moeilijk wordt, lijkt me een behoorlijk understatement.
46' - Onmiddellijk na rust een schot van Tambwe na een combinatie met Armoumen. De bal gaat naast.
48' - yellow Gele kaart voor Pocognoli (GENK)
52' - Genk laat Lokeren nu komen. Carlos rukt af en toe mee op naar voren, en kan bij een van de aanvallen op doel trappen.
53' - yellow Gele kaart voor El Mouataz (LOKEREN)
beeld wedstrijd 56' - inout Vervanging LOKEREN - Filipovic wordt vervangen door Dufer.
58' - Schitterende actie van Lokeren. Kristinsson eerst met een fantastische verre cross naar Dufer, die onmiddellijk voor de goal brengt. Tambwe kopt over. Lokerenj verdient echt wel een doelpunt, Genk komt nopg nauwelijks van zijn eigen speelhelft.
59' - yellow Gele kaart voor Armoumen (LOKEREN)
61' - Counter van Genk na een fout van Carlos. Lazic pakt het zwakke schot.
65' - Tambwe scoort met een mooi lobje, maar de actie was reeds afgevlagd wegens buitenspel.
65' - yellow Gele kaart voor Kristinsson (LOKEREN)
66' - En Allaerts doet gewoon verder in de 2de helft met het niet eens onverbloemd bevoordelen van Genk. De Lokerse spelers geeft hij met plezier geel voor - terecht - protest. Waart er opnieuw een Chinees rond in de Belgische tribunes?
70' - inout Vervanging LOKEREN - Hasi wordt vervangen door Bouabe.
73' - yellow Gele kaart voor Da Silva (GENK)
beeld wedstrijd 77' - Geweldige kans voor Lokeren. Van dichtbij blijft de bal steken in het pak. Het zit toch echt niet mee voor Sporting.
80' - inout Vervanging GENK - Soetaers wordt vervangen door Vandooren.
84' - Vrije trap van Runar blijft steken in de muur, de rebound wordt hoog over getrapt.
85' - Opnieuw pech voor Lokeren. Een voorzet vanop rechts wordt mooi naar beneden ingekopt, de bal sterft op de dwarsligger. Het mag niet zijn... Bij Genk tellen we intussen nog steeds maar 1 kans, maar ook 1 doelpunt.
88' - inout Vervanging GENK - Ljubejovic wordt vervangen door Vossen.
90' - Tambwe kan nog alleen op weg naar Bailly,k de Genkse keeper redt met de vuisten.
90' - yellow Gele kaart voor Cornelis (GENK)
90' - red Rode kaart voor Armoumen (LOKEREN)
90' - Een tumulueus slot van de partij, maar er wijzigt niks meer aan de uitslag. Genk wint totaal onverdiend en steelt minstens 2 punten op Daknam. Het kreeg nauwelijks een kans bij elkaar gespeeld, maar scoorde via de onvermijdelijke Ljubejovic. Als we hier de kampioenenploeg aan het werk hebben gezien, dan is het met ons Belgisch voetbal nog erger gesteld dan we durfden vrezen.
beeld wedstrijd