Germinal Beerschot Antwerpen

Doelpuntenmaker
Goal
goal33

Omer Golan scoorde op 't Kiel zijn eerste goal voor Sporting. Het eerste tegendoelpunt in zeven thuiswedstrijden van Germinal Beerschot was goed voor het tiende gelijkspel dit seizoen van de Tricolores. Germinal Beerschot voetbalde zich een vracht kansen bij elkaar, maar had een strafschop nodig om een punt thuis te houden. De thuisploeg begon aan een hoog tempo aan de wedstrijd. Maar verder dan enkele halve kansen kwam paars-wit niet. Lokeren verdedigde zeer goed en probeerde via zijn snelle spitsen iets te forceren. Malki goed in de greep van Carlos toonde zich slechts één keer echt gevaarlijk. Lazic duwde het schot uit de korte hoek. De topschutter van de ratten besloot ook nog eens in het zijnet. Iets over het halfuur klom Sporting op voorsprong. Rechtsachter Dupré rolde de thuisdefensie aan de rechterkant op en Dheedene kon net niet bij zijn voorzet. De goed geplaatste Golan kopte voorbij Steppe in het dak van het doel: 0-1. De Israëliër kreeg nog een mooie gelegenheid maar Cruz keerde deze keer de kopbal van Golan op de lijn. Na rust bestormde de thuisploeg het doel van de bezoekers. Lokeren onderging de Antwerpse druk en kwam niet meer uit de omknelling. Scheidsrechter Wouters kende de thuisploeg vroeg in de tweede helft een betwistbare strafschop toe. Doll speelde de bal zuiver in een duel met Cruz. De Columbiaan speelde het slim en ging over het been van de Lokerse aanvoerder graag liggen. Dheedene zette het cadeau feilloos om. Lokeren kwam er niet meer aan te pas en ontsnapte tot tweemaal toe. Ederson zag eerst nog een poging van de lijn gekeerd door Dupré en zag de winninggoal in de slotminuten door Lazic gekeerd. (Bronnen Sportwereld, GvA)