SV Zulte-Waregem

29/03/2008
Vinche Philippe
logo SV Zulte-Waregem

0' - Doll en Copa zijn er terug bij. Ook Tambe is terug uit kwetsuur en eist meteen zijn plaats op in de basis. Mazou verdwijnt hierdoor naar de bank. Op het middenveld wordt de gekwetste M'bayo vervangen door Camara.
1' - Eerste corner van de match en onmiddellijk een geweldige kans voor Sporting. De bal belandt voor de voeten van Golan die dicht bij het doel niet goed kan afdrukken. Dit had een doelpunt moeten zijn.
2' - Mooie counter van Lokeren. Overmeire zet goed voor na een een-tweetje met Golan, maar een Waregems hoofd kan met de lokken de bal net genoeg deviëren.
4' - Madi loopt zijn flank af. Hij loopt jammer genoeg ook tot voorbij de achterlijn...
10' - Lokeren was scherp aan de wedstrijd begonnen maar kiest nu te vaak voor de lange bal.
11' - Een actie van Carevic in de zestien. Hij krijgt de bal tot bij Golan die te zwak inkopt. De inlopende Tambwe komt te laat.
13' - Een terugvallende bal wordt door Stijn Meert vol op de slof genomen. Copa brengt met een kattesprong redding op de geweldige trap.
15' - Vrije trap voor Zulte op een aantrekkelijke plaats. Tim Matthys trapt net over het Lokerse doel.
16' - Voorzet van Madi vanop links. Golan kopt goed in maar doelman Bossut springt voor de bal en redt met lijf en leden.
beeld wedstrijd
24' - Grote kans voor Zulte-Waregem. Tim Matthys kan alleen op weg naar Copa maar lepelt de bal over keeper en doel.
25' - Killian kan voorzetten tot bij Carevic. Die haalt verschroeiend hard en laag uit, doelman Bossut redt met de voeten.
29' - Een snelle aanval van Lokeren. Camara draait zich vrij en trapt. Te zwak en naast het doen van Bossut.
32' - Twee disputabele beslissingen van scheidsrechter Vinche op evenveel minuten. Eerst ziet hij geen duidelijk Waregems handspel en iets later fluit hij een bal buiten die duidelijk op de lijn is gebleven. Twee keer in het nadeel van Lokeren dus, en gemor in de tribunes.
34' - Een mooie rebound van Dupre zet Tambwe op weg. Doelman Bossut is net iets sneller op de bal.
36' - Scrimmage voor het doel van Bossut. Niemand kan of durft afdrukken, en de laatste voorzet gaat uiteindelijk buiten. Lokeren speelt zeker niet slecht, maar afwerking blijft het probleem.
41' - Waregems gevaar. Van Zundert kapt zich mooi vrij en zijn schot is van dezelfde kaliteit. Gelukkig gaat de bal via de deklat buiten.
45' - Zulte krijgt nog een hoekschop, maar die levert geen gevaar meer op. Rusten bij 0-0 dus. Zeker geen onaardige helft van onze ploeg, waarin enkel een doelpuntje ontbrak. Golan kreeg de beste kans al heel vroeg in de wedstrijd, maar kon niet goed genoeg afdrukken.
beeld wedstrijd
47' - Carevic wordt onderuit gehaald. Referee Vinche houdt voorlopig de kaarten op zak.
51' - Van Zundert kapt Madi uit en trapt naar de korte hoek. Copa kan in hoekschop duwen.
52' - Lokeren is niet al te best gestart aan de 2de helft. Opnieuw een vrije trap voor Zulte die gelukkig niet tot gevaar leidt.
56' - Opnieuw twijfel in Lokerse rangen en de bal die een keer te veel achteruit gaat. Er zit te weinig vertrouwen in onze ploeg, de spelers durven niet afdrukken.
60' - Golan probeert met een stiftertje Killian te bereiken. Doelman Bossut zit er gevat tussen.
62' - Camara wordt tegen het gras gewerkt in de zestien. Referee Vinche laat gewoon doorspelen.
64' - Tambwe probeert in één tijd Golan vrij te spelen. Een mooie poging, maar een Waregemse voet zit er nog net tussen.
66' - Killian legt van bij de cornervlag terug op Camara. Die kan op wandel en heeft een schitterend lobje in huis. De bal sterft jammer genoeg op de dwarsligger. Schitterende poging die meer verdiende.
66' - En Lokeren komt opnieuw via Camara. In plaats van zelf te trappen geeft die nu aan Carevic die vanuit een zeer schuine hoek een voorzet-schot probeert. Bossut redt.
beeld wedstrijd
70' - Tambwe lijkt niet meer verder te kunnen.
71' - inout Vervanging LOKEREN - OVERMEIRE Killian wordt vervangen door MUHAREMOVIC Veldin.
71' - inout Vervanging LOKEREN - TAMBWE Patiyo wordt vervangen door MAAZOU Ouwo Moussa.
74' - Voorzet Camara, Bossut plukt voor de inlopende Mazou.
75' - yellow Gele kaart voor PANANDETIGUIRI Saidou Madi (LOKEREN)
77' - Matthys kan vrij inkoppen, maar doet dat niet goed. De bal gaat ver over.
80' - Een vrije trap voor Lokeren. Carevic aan het kanon, maar die trapt in de handen van Bossut.
81' - yellow Gele kaart voor MATTHYS Tim (ZULTEWAREGEM)
87' - Madi loopt D'haene van de sokken. Scheidsrechter Vinche kijkt gelukkig ook hier de andere kant op.
beeld wedstrijd
90' - Wanhoopspoging van Maazou in blessuretijd. De bal gaat ver naast.
90' - De wedstrijd wordt afgefloten.
90' - Waar de eerste helft nog best genietbaar was, was de tweede helft van een veel minder kaliber. Beide ploegen brachten er niet veel van terecht. Sporting kwam nog het dichtst bij een treffer toen Camara enig mooi een stiftertje op de dwarsligger zag sterven. Nog maar eens een draw voor onze ploeg.