RAEC Mons

01/11/2008
Delacour Christophe
logo RAEC Mons

0' - Bij Sporting is onze topscorer geschorst. Tambwé komt in zijn plaats, Tiko geniet nog steeds de voorkeur van trainer Leekens ten koste van Strul.
3' - Lokeren probeert het spel te bepalen in de eerste minuten. Bergen speelt voorlopig zeer behouden en beperkt zich tot verdedigen.
5' - M'bayo trapt een volley maar het schot wordt geblokt.
5' - Dom balverlies van Tiko net voor de 16. Gelukkig zonder echt gevaar
9' - Mooie actie van Sporting. Pavlovic komt uiteindelijk tot een (goed) schot. Herpoel moet de meubelen redden en werkt de bal in corner.
9' - Hoekschop voor Sporting, kopbal van Tambwé met daaropvolgend een schot van Pavlovic. Herpoel moet even tonen wat hij kan. Sporting is goed gestart.
12' - Slecht uitgeworpen van Copa. Overmeire kan de bal nog net binnen houden maar moet hem dan toch afgeven. Gelukkig staat Mirri buitenspel.
14' - Een schotje van Collet gaat ver naast
16' - yellow Gele kaart voor PAVLOVIC Nebojsa (LOKEREN)
17' - Bergen vraagt geel voor Pavlovic, en scheidsrechter Vinche gaat er op in. Awoegeroep vanop de Lokerse tribunes.
beeld wedstrijd
19' - Sporting vindt niet gemakkelijk een gaatje in de rode muur.
21' - Gevaarlijke actie van Bergen. De aanvallers krijgen te veel ruimte. Een schot van Collet wordt gelukkig in corner gewerkt.
23' - Sporting verliest teveel duels om aan het doel van Herpoel te geraken.
25' - Een mindere periode van Sporting met vooral achterin toch wel wat onzekerheid. Bergen komt beter in de partij.
27' - Sporting komt toch eens opzetten. Overmeire neemt een voorzet van Carevic in één tijd op de slof, maar er zit nog een rood been tussen. Onbegrijpelijk krijgt Sporting geen hoekschop. Niet de eerste dubieuze beslissing van scheidsrechter Vinche.
30' - yellow Gele kaart voor ORIS Kevin (BERGEN)
30' - Eindelijk ook geel voor een Bergen speler. Het Lokerse publiek dankt scheidsrechter Vinche voor de gerechtigheid.
35' - Referee Vinche en zijn lijnrechter komen niet overeen over een al dan niet Lokerse fout. Overmeire kan met de bal aan de haal; zijn voorzet waait ei zo na binnen.
38' - Vrije trap van Carevic. Pavlovic kopt de bal tegen de paal. Tegenslag voor Lokeren, dat intussen zeker een doelpunt verdient.
40' - Een mooi schot van Collet gaat maar net over het doel van Copa.
beeld wedstrijd
45' - Net voor rust komt Sporting bijna op voorsprong. Een afgeweken bal dwarrelt maar net naast het Bergense doel. Keeper Herpoel was kansloos geweest. We gaan rusten bij 0-0.
47' - De eerste kans na rust is voor Bergen. Kevin Oris trapt vanuit een heel scherpe hoek op doel. Copa redt met de vuisten.
48' - Carevic haalt de achterlijn en zet prima voor. Golan kopt heerlijk in maar Buysens redt de bal op de lijn.
50' - Wat een kans voor Sporting...Carevic kapt zich voorbij alles en iedereen maar zijn schot gaat nipt voorlangs. Lokeren staat nu duidelijk voor op punten.
53' - El Mouataz zet voor en Herpoel moet de bal overtikken. De corner levert niks op.
59' - Gevaarlijk botsende bal van M'bayo wordt door Herpoel met de borst ontzet. Tambwe probeert de rebound, maar wordt teruggefloten voor buitenspel.
59' - inout Vervanging LOKEREN - TAMBWE Patiyo wordt vervangen door TOURE Amed.
62' - Opnieuw een goede bal vanuit de tweede lijn, nu van Killian. Opnieuw heeft Herpoel veel moeite en moet hij de bal lossen.
63' - inout Vervanging BERGEN - COLLET Cédric wordt vervangen door JARJU Mustapha.
65' - Lokeren geeft veel ruimte weg en ontsnapt aan een achterstand via invaller Jarju.
beeld wedstrijd
68' - Sporting zakt teveel terug en komt niet meer tot bij Herpoel. We moeten oppassen voor het bekende deksel.
69' - Toure gaat achter een lange bal aan van M'bayo. Herpoel ontzet met de voet.
75' - Nog een kwartiertje
78' - inout Vervanging BERGEN - ORIS Kevin wordt vervangen door ROUSSEL Cédric.
80' - Geweldige kans voor Lokeren. Toure kopt een voorzet van Dupre net naast.
80' - inout Vervanging LOKEREN - MBAYO Marcel wordt vervangen door CAMARA Aboubacar Mbaye.
81' - Nog 10 minuten om de 3 punten thuis te houden.
81' - Kansje Roussel. Zijn schot gaat naast.
81' - inout Vervanging LOKEREN - OVERMEIRE Killian wordt vervangen door DEMIRI Ertan.
86' - inout Vervanging BERGEN - DIANE Mounir wordt vervangen door FLEURIVAL David.
beeld wedstrijd
89' - Bijna krijgt Sporting nog het deksel op de neus. Tiko gaat in de fout en Dahmane kan alleen op doel af. Gelukkig gaat zijn schot voorlangs.
93' - Lokeren probeert nog een slotoffensief maar komt niet meer tot scoren. Sporting kreeg de beste kansen en verdiende de overwinning, maar kwam niet tot scoren.