KVC Westerlo

save48
Doelpuntenmaker
Goal

Wat Westerlo een hele eerste helft niet kon, lukte in de eerste minuut in de tweede helft dan toch : de doorgebroken en ingevallen Wouter Scheelen werd foutief gestopt in de zestien met een logische penalty tot gevolg.
Lukas Zelenka nam zijn verantwoordelijkheid en trapte beheerst binnen. Na het uitbundig vieren van zijn doelpunt bleek dat de penalty moest worden overgedaan omdat er te vlug werd ingelopen. Zijn tweede poging werd mooi gepakt door Jugoslav Lazic maar opnieuw diende de penalty te worden overgedaan, tot woede van al wie Lokeren lief is.
De derde keer, goede keer dacht Lukas Zelenka en de Tsjech haalde de truukendoos boven en scoorde op z'n Panenkas. Een oververdiende voorsprong.
Westerlo domineerde na dit doelpunt verder de wedstrijd en kwam via Odita Obiora en via Joris Van Hout een aantal keer dicht bij een tweede doelpunt. De gemiste kansen bij de thuisploeg gaf Lokeren nog geloof in de gelijkmaker. Het had daartoe tot tweemaal toe de kans maar eerst miste Omer Golan en helemaal op het einde knikte Moussa Maazou over.

Zo werd het nog warm voor de thuisploeg in de slotfase maar het kan zich een verdiende winnaar noemen van deze leuke wedstrijd.

Verslag sportwereld.be