KSV Roeselare

14/02/2009
Loeman Sam
logo KSV Roeselare

0' - Trainer Leekens kiest zoals verwacht voor Touré als enige spits nu Maazou en Golan geschorst zijn. Roeselare coach Van Wijk had het zelfs nog moeilijker om te kiezen, tot twintig minuten voor de aftrap stonden er slechts 9 spelers op het blad.
1' - goal Doelpunt ROESELARE - MAC DONALD Sherjill
1' - Carevic speelt onbegrijpelijk terug en recht in de voeten van een tegenstander. Die zet voor tot bij MacDonald en die geeft Copa geen kans.
5' - Sporting is dus meteen op achtervolgen aangewezen. Voor Roeselare een ideale situatie.
7' - Voorzet Dupré, Carevic kopt maar te ver voor Overmeire, de bal gaat buiten.
11' - Mooie lob van M'Bayo, maar een verdediger werkt net voor de paal in corner. Eerste echt gevaar van de thuisploeg. Bijna 1-1.
13' - M'Bayo door op links, maar hij legt slecht terug en kans verkeken.
14' - Lokeren vertoeft nu meer op de helft van de tegenstander. Alleen mag het niet zo slordig omgaan met de kansen.
18' - Lazarevic trapt, Copa gaat goed plat.
25' - M'Bayo mag nog eens een corner trappen, maar toch wel tekenend voor dit Lokeren glijdt hij uit.
beeld wedstrijd
28' - De wil is er wel bij de tricoleres. Enige spits Touré kopt ver naast. Zo gaat het niet lukken.
29' - De Westvlamingen proberen al links en rechts tijd te winnen. Verder laten ze Lokeren komen en rekenen ze op de counter.
32' - M'Bayo wordt neergetrokken in het strafschopgebied. Lichte fout, maar de referee wimpelt het af;
39' - Sporting loopt al van in het begin van de match achter de feiten aan door die snelle (te vermijden) goal. Al kan de thuisploeg zeker wel aanspraak maken op de gelijkmaker, het ontbreekt hen echter aan zuiverheid en efficiëntie.
41' - Lokeren mag een vrije trap nemen van net buiten de grote rechthoek.
41' - Overmeire achter het kanon, maar hij legt de bal net over de lat.
45' - Tiko knalt nog op de paal. Geen geluk voor Lokeren dat ongeveer 66% balbezit had, maar wel 0-1 achter staat.
46' - inout Vervanging ROESELARE - TANGHE Stefaan wordt vervangen door GOOSSENS Bart.
46' - inout Vervanging LOKEREN - PAVLOVIC Nebojsa wordt vervangen door CAMARA Aboubacar Mbaye.
47' - Bij Sporting is de bleke Pavlovic in de kleedkamers gebleven, Camara is zijn vervanger.
beeld wedstrijd
50' - Perisic met een schotje, Copa pakt makkelijk.
53' - Vrije trap voor Roeselare, met Ten Heuvel achter de bal, verrassend geeft die direct op doel, Copa net niet verrast. De hoekschop levert niets op.
54' - Sporting slaagt er niet in een deftige kans bijeen te voetballen.
57' - Benjelloun komt alleen voor Copa, hij heeft de 0-2 aan de voet, maar hij schiet gelukkig naast.
61' - Hoekschop Sporting, de afvallende bal is voor Overmeire maar die vindt het gaatje niet.
62' - El Mouataz rukt op op de linikerflank, zijn voorzet bereikt Touré die recht op Sierens kopt.
64' - Sporting probeert aan te vallen maar de voorzetten komen niet aan. Sporting staat alweer zeer matig te voetballen.
69' - Touré vanop rechts, met een schot dat afwijkt op een verdediger, Sierens tikt net over.
71' - inout Vervanging LOKEREN - MBAYO Marcel wordt vervangen door JANCZYK Dawid.
71' - Leekens merkt dat er wat moet gebeuren en brengt Janczyk in.
beeld wedstrijd
73' - inout Vervanging ROESELARE - BENJELLOUN Abdessalam wordt vervangen door DEQUEVY Joeri.
77' - goal Doelpunt LOKEREN - JANCZYK Dawid
77' - Een tweede spits en goal, Janczyk draait zich mooi in de 16 en scoort mooi in de kruising.
80' - El Mouataz vanuit de tweede lijn over.
83' - Carevic krijgt eens ruimte op links, de bal wordt doorgekopt door Janczyk maar het schot van Touré gaat net naast.
85' - Carevic zet zich door op het middenveld, geeft de assist aan Janczyk die helemaal alleen op Sierens af kan maar die red, reuzenkans voor Sôrting!
87' - Lokeren dringt aan, hoekschop!
88' - Die levert niets op.
90' - Touré werkt een hoekschop net op de handen van Sierens, pech voor Sporting!
91' - 2 minuten extra
beeld wedstrijd
92' - inout Vervanging ROESELARE - MAC DONALD Sherjill wordt vervangen door SMITS Björn.
93' - goal Doelpunt LOKEREN - CAMARA Aboubacar Mbaye
94' - De invallers hebben het gedaan! Meteen afgefloten!