KAA Gent

01/03/2009
Saadouni Karim
logo KAA Gent

0' - Sporting start met dezelfde ploeg als vorige week op Cercle. Pavlovic, Carevic, Tiko en El Mouataz zijn fit verklaard en staan in de elf. Dupré start net als M'bayo op de bank.
5' - Het lijkt vandaag een lange studieronde te worden. Nog geen noemenswaardige acties.
7' - Een eerste keer steekt Lokeren de neus aan het venster. De voorzet van Ziv is echter te laag en kan makkelijk worden ontzet.
8' - Nog eens Sporting. De bal komt via verschillende stations bij Mazou die vanuit een scherpe hoek knalt. Jorgacevic pakt.
8' - Gentse supporters schreeuwen om een strafschop voor een vermeende fout op M'Baye Leye, maar er leek weinig aan de hand.
11' - Onze Lokerse aanvalslinie toont zich met twee omhalen na elkaar. Eerst Maazou zo naar Golan, maar Golan's omhaal mist kracht en precisie.
15' - Vrije trap voor Gent op een gevaarlijke plek.
15' - Maric knalt die wild voorlangs.
17' - Goeie aanval van Sporting vanop links, zo over naar rechts tot bij Golan, de bal gaat in corner.
20' - Een corner voor Gent wordt doorgekopt; Jonas De Roeck kopt aan de tweede paal maar net voorlangs.
25' - Corner via Carevic. Pavlovic komt inlopen en kopt hard naast de Gentse kooi.
26' - Saadouni geeft makkelijk een vrije trap op een ideale plaats voor de bezoekers.
27' - Maric trapt hard in de muur. Gevaar geweken.
beeld wedstrijd
29' - Smolders trapt ver naast.
30' - We zijn een half uur ver en de keepers zijn nog niet aan het werk geweest. Copa noch Jorgacevic hebben al een bal moeten pakken.
30' - Smerige fout op Ziv, vermoedelijke dader Ruiz komt er zonder kaart van af.
33' - Pavlovic draait met een pirouette om Smolders en zet goed laag voor. Maazou komt niet genoeg voor de bal, hier zat meer in.
36' - Mooie aanval over links van Lokeren met Pavlovic in een hoofdrol. Zijn laatste pas kan nog net met de tenen in corner worden gewerkt.
39' - yellow Gele kaart voor MARIC Milos (GENT)
39' - De referee bestraft Maric voor zijn vallende ziekte. Een superduik levert hem terecht een geel karton op.
42' - Maazou wordt in de diepte gespeeld maar kan de bal niet meetikken en moet te ver uitwijken. Nog een kansje voor Lokeren.
45' - yellow Gele kaart voor MBAYE Leye (GENT)
45' - M'Baye maakt een domme fout door Ziv aan te tikken langs achteren en krijgt hiervoor geel.
45' - yellow Gele kaart voor ZIV Yoav David (LOKEREN)
45' - Karim Saadouni maakt een einde aan de eerste helft.
46' - We zijn gestart met dezelfde acteurs. Ook Maric - die op het einde van de eerste helft om zijn vervanging vroeg na de pijnlijke schwalbe - is opnieuw op het veld gesloft.
beeld wedstrijd
47' - Vrije trap voor Gent op een gevaarlijke plaats na een fout op ... Maric.
48' - Maazou is bij de les. Ruiz legt de vrije trap stral achteruit, maar Maazou komt goed tussen.
49' - Maric kan op counter alleen op weg naar Copa en besluit egoïstisch in het zijnet. Leye vroeg alleen in het centrum tevergeefs om de bal.
50' - Ziv zet zich goed door en wil ook trappen maar zijn schot wordt geblokt.
52' - De tweede helft begint furieus. De spelers lijken er zin in te hebben.
55' - yellow Gele kaart voor LJUBIJANKIC Zlatan (GENT)
56' - Ljubjankic haakte de doorgebroken Ziv met een terechte gele kaart tot gevolg. De schitterende vrije trap van Carevic wordt door Jorgacevic van onder de lat geduwd.
61' - Appel voor een handsbal door de Lokerse spelers en supporters. De bal gaat niet op de stip.
63' - De wedstrijd is opnieuw stilgevallen. Referee Saadouni helpt ook niet echt om het tempo in de match te houden.
64' - Prachtige actie van Sporting mooi afgemaakt met een doelpunt van Maazou. De goal wordt echter afgevlagd voor buitenspel. Maazou krijgt nog geel wegens protest.
64' - yellow Gele kaart voor MAAZOU Ouwo Moussa (LOKEREN)
66' - Opnieuw Lokeren aan het kanon, nu met een prachtige knal van Golan. Jorgacevic kan wegboksen met de vuisten.
67' - Sporting weer in de aanval, een afvallende bal is voor Pavlovic, die enorm veel ruimte krijgt, maar hij trapt over.
beeld wedstrijd
69' - Lokeren blijft komen en verdiend intussen een doelpunt vanwege de betere kansen.
70' - Carevic trapt een vrije trap nog eens rechtstreeks op doel. Mooi geplaatst maar toch voorlangs.
72' - inout Vervanging GENT - MARIC Milos wordt vervangen door ROSALES Roberto.
73' - Maric gaat naar de kant onder een luid fluitconcert.
74' - yellow Gele kaart voor CAREVIC Mario (LOKEREN)
76' - Gent komt ook even de neus aan het venster steken. Rosales met het schot dat Copa makkelijk pakt.
78' - Nog eens een mooie actie van ons aanvalsduo. Maazou maakt mooi de ruimte voor zichzelf en gaat op volle snelheid de rechterflank af. Golan staat te goed afgedekt en de voorzet van Maazou komt dan ook niet terecht.
79' - Sporting maakt z'n kansen niet af en dat is jammer, Gent maakt 0-1, tegen de gang van het spel in want ze hebben Copa eigenlijk nog nooit bedreigd.
79' - goal Doelpunt GENT - ROSALES Roberto
85' - inout Vervanging LOKEREN - OVERMEIRE Killian wordt vervangen door JANCZYK Dawid.
85' - inout Vervanging LOKEREN - TSHILOLA TSHINYAMA Tiko wordt vervangen door CAMARA Aboubacar Mbaye.
89' - red Rode kaart voor MAAZOU Ouwo Moussa (LOKEREN)
89' - Maazou krijgt rood na een akkefietje. De roep van De Witte naar Gent gezinde scheidsrechters wordt verhoord.
90' - Nog 3 minuten extra
93' - Nog een geweldige kans voor Carevic die zich vrijkapt maar dan helaas naast doel besluit.
94' - inout Vervanging GENT - MBAYE Leye wordt vervangen door AZOFEIFA Randall