RSC Charleroi

14/03/2009
Flament Philippe
logo RSC Charleroi

0' - Het Post-Maazou tijdperk is aangebroken. Kan Lokeren de drie punten thuishouden en de subtop in het visier houden ?
0' - Maazou werd net voor de aftrap uitgewuifd.
3' - Eerste kans is voor Charleroi. M'Boyo trapt via een Lokers been in corner.
4' - Mooie actie van Sporting. Overmeire speelt de bal in één tijd door naar El Mouataz die laag voorzet. De bal kan met meer geluk dan kunde worden gestopt door een Charleroi voet. Prima aanval.
10' - Het spel kabbelt op en neer. Beide ploegen willen wel, maar voorlopig zonder veel doelgevaar. Eén kans aan elke kant hebben we voorlopig genoteerd.
12' - Mooie dribbels van Janczyk leveren geen doelgevaar op want o.a. Overmeire vergeet te trappen.
15' - Grondscherende volley van Gregoire. Doll blokt in corner.
15' - De hoekschop levert niets op.
18' - Charleroi mist even 2 spelers met een hoofdwonde (Chabaud en Vandenbroeck) die blijkbaar op elkaar hebben gebotst. Ziv maakt van de gelegenheid gebruik om een geweldige rush te starten. Maar jammer genoeg past Ziv naar de goed gedekte Camara, en had hij op links de volledig vrijstaande M'Bayo niet opgemerkt.
21' - M'Bayo stuurt El Mouataz weg op links en diens voorzet woordt door Janczyk in moeilijke omstandigheden naast gekopt.
23' - El Mouataz wordt van de sokken gelopen, maar referee Flament laat gewoon doorspelen zeer tot ongenoegen van het Lokerse publiek.
beeld wedstrijd
25' - Lokeren heeft momenteel veel balbezit maar raakt moeilijk door de "roze muur", ondanks enkele mooie combinaties.
31' - Sporting speelt niet slecht, maar er zijn toch te veel onzuiverheden in het spel om Charleroi echt onder druk te kunnen zetten.
33' - Een goede kans voor Charleroi valt letterlijk uit de lucht. Een voorzet van Gregoire wordt door Habibou mooi ingekopt. Copa kan in 2 tijden redden.
35' - Janczyk dringt vanop links het strafschopgebied binnen en dribbelt zijn tegenstander, maar een tweede man is goed gevolgd en knalt in corner.
37' - Charleroi dreigt in 2 tijden. Na een scrimmage kan Habibou uiteindelijk trappen, maar recht in de armen van Copa.
39' - Overmeire speelt Janczyk mooi in de diepte. Dawid wordt - zeer twijfelachtig - afgevlagd voor buitenspel.
39' - Combinatie M'Bayo-Camara en via M'Bayo tot bij Golan. Zijn voorzet wordt afgeblokt in hoekschop.
42' - Opnieuw een mooi Lokers driehoekje. Maar het is Camara die uiteindelijk Janczyk in buitensoel aanspeelt binnen de zestien. Lokeren combineert niet onaardig in deze eerste helft.
44' - We lijken op een 0-0 af te stevenen in een vrij aardige eerste helft.
45' - Op slag van rust krijgt Golan nog een geweldige kans in kado-verpakking. Joneleit kaatst de bal tot bij Omer. Die knalt in één tijd echter hoog over. En dat is meteen het laatste wapenfeit van een niet onaardige eerste helft.
47' - Dezelfde 22 acteurs staan op het veld voor een hopelijk boeiende tweede helft.
beeld wedstrijd
48' - yellow Gele kaart voor CHABAUD Sébastien (CHARLEROI)
49' - Foutje van Ziv die de bal verliest aan de cornerpaal. Echt gevaarlijk wordt het niet.
51' - inout Vervanging CHARLEROI - M'BOYO Ilombe wordt vervangen door MUJANGI BIA Geoffrey.
58' - We zagen een bijzonder flauw openingskwartier van de tweede helft. Charleroi tracht nog sneller te storen en Lokeren heeft voorlopig nog geen antwoord.
62' - Dan toch een kans voor Lokeren. Camara kan op wandel doorheen het strafschopgebied. Hij kan uiteindelijk ook trappen maar zijn harde schot scheert de deklat.
64' - Janczyk wordt gelanceerd. Maar Laquait is ver uit doel gekomen en trapt weg.
64' - Janczyck krijgt de bal diep gespeeld op rechts van M'Bayo. Hij moet uitwijken naar de hoek, verliest de bal, wint hem terug en kan dan met te weinig kracht voorzetten.
66' - Lokeren met veel mensen voor de bal en Charleroi kan counteren. Gelukkig gaat Mujinga zijn eigen kans. Copa stopt zijn schot zonder veel moeite.
67' - inout Vervanging CHARLEROI - CHABAUD Sébastien wordt vervangen door DOS SANTOS COSTA Orlando.
69' - inout Vervanging LOKEREN - MBAYO Marcel wordt vervangen door CAREVIC Mario.
70' - yellow Gele kaart voor CAMARA Aboubacar Mbaye (LOKEREN)
beeld wedstrijd
70' - inout Vervanging CHARLEROI - HABIBOU Habib wordt vervangen door THEREAU Cyril.
71' - inout Vervanging LOKEREN - OVERMEIRE Killian wordt vervangen door MUHAREMOVIC Veldin.
71' - Een afzwaaier van Mujinga is nog eens een actie in deze slechte tweede helft.
72' - Camara bedient Janczyk. Die plaatst de bal voorlangs. Goede kans voor Sporting.
75' - Corner kort genomen van Carevic naar Ziv die goed doorgaat, maar zijn voorzet gaat te hoog en te ver.
76' - Carevic plukt de bal mooi uit de lucht, maar zijn schot is gekraakt. Het rollertje wotdt makkelijk opgepikt door Laquait.
79' - Bijna kassa voor Charleroi. Guedioura trapt een bal los uit de 2de lijn. Copa staat aan de grond genageld, maar de bal gaat gelukkig net naast de paal. Hier ontsnapt Lokeren.
82' - Omhaal Janczyk maar makkelijk gepakt door Laquait.
84' - yellow Gele kaart voor ZIV Yoav David (LOKEREN)
85' - De vrije trap valt op het doel van Copa.
87' - yellow Gele kaart voor CHAKOURI Mohamed (CHARLEROI)
beeld wedstrijd
90' - Nog twee minuten blessuretijd komt er bij.
91' - Slecht uitwerpen van Copa waar Charleroi kan van profiteren. Guedioura trapt maar net naast de Lokerse goal.
94' - Flament fluit af. Een ontgoochelende wedstrijd eindigt op 0-0, en daar is vooral Charleroi tevreden mee. Sporting speelde een behoorlijke eerste helft maar stelde teleur na rust.