AFC Tubize

28/10/2009
Bylois Gerd
logo AFC Tubize

0' - Toch enkele wijzigingen in de eerste ploegopstelling van Jacky Mathijssen. Centraal achteraan opteert Jacky voor het duo Strul-Doll. Op het middenveld komt M'Bayo terug in de ploeg ten koste van Smajic. En voorin moeten Sokota-Malki voor de goals zorgen.
2' - Carevic lijkt een verrekking te hebben opgelopen en moet buiten de lijnen verzorgd worden.
5' - Gevaarlijk indraaiende vrije trap van M'bayo, maar Tubeke kan ontzetten.
5' - De eerste kans van de match is voor Tubeke. Een mooi uitgespeelde counter leidt tot een kans voor Perbet maar die rondt niet goed af : zijn schot wordt geblokt.
6' - inout Vervanging LOKEREN - CAREVIC Mario wordt vervangen door SMAJIC Sulejman.
6' - Mario kan niet verder en wordt vervangen door Smajic.
9' - Een corner van Lokeren komt bij De Pauw terecht, die van ver aanlegt maar over het doel knalt.
14' - Tubeke speelt goed mee in het openingskwartier van deze match en kreeg al de beste kans via Perbet.
17' - Sokota wordt onderuit getrokken door Gillis, maar de referee fluit niet. Aan de overkant breekt Perbet nog eens uit, maar zijn schot gaat over.
19' - Een lage schuiver van Mvuezolo kan Copa niet verontrusten. Onze goalie gaat plat en pakt makkelijk.
21' - Strul lanceert Malki die mooi aanneemt op de borst maar niet tot trappen komt.
22' - Beste kans van Lokeren tot nu toe. De bal belandt voor de voeten van Sokota die niet aarzelt en in één tijd net naast besluit.
25' - Ziv gaat met een mooie rush de ganse rechterkant af en komt naar binnen. Hij legt ook aan maar zijn schot wordt geblokt: een mooie actie van onze rechtsachter.
28' - Schitterende aanval van Lokeren. Uiteindelijk komt de voorzet tot bij Smajic die in volley op doel geeft. De bal wordt in corner ontzet.
30' - Een goed tweede kwartier van Sporting met heel wat druk. Een doelpunt had kunnen vallen maar is er nog niet.
37' - Een vlijmscherpe counter van Tubeke zorgt bijna voor een tegendoelpunt: Villano treft de kruising...
40' - Bijna doelpunt voor Sporting. Een Tubeeks hoofd zorgt in extremis voor een hoekschop.
45' - We gaan rusten bij 0-0 na een matige eerste helft. Beide ploegen konden aanspraak maken op een doelpunt, maar de netten trilden voorlopig nog niet.
49' - De tweede helft is intussen enkele minuten oud. Dezelfde spelers staan op het veld.
55' - Eindelijk nog eens een actie van Sporting die naam waardig. Mouataz en Smajic dollen op links. Die laatste zet voor van tegen de achterlijn maar Sokota wordt goed afgeschermd.
58' - inout Vervanging TUBIZE - VILLANO Vittorio wordt vervangen door NZIF Mourad.
59' - Slecht begin van de tweede helft. Er is weinig ruimte, en als er al eens ruimte is springt Sporting daar slordig mee om.
60' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door TSHIMANGA Katuku.
61' - Prik van Tubeke: Papin trapt naast het doel van Copa. De tegenactie van Sporting wordt opnieuw in de kiem gesmoord.
62' - yellow Gele kaart voor BROUCKAERT Yohan (TUBIZE)
63' - Overmeire shot een vrije trap van verre afstand rechtstreeks op doel. De bal blijft goed laag maar zoeft naast.
65' - goal Doelpunt LOKEREN - SOKOTA Tomo
65' - We zijn door de donkerblauwe muur geraakt! Sokota kopt een voorzet van Smajic mooi voorbij Govoni.
68' - Tubeke krijgt een vrije trap op links. Njock kan er z'n hoofd tegenzetten want Copa was te laat. Gelukkig ziet de Ivoriaanse nationale doelman de bal naast vliegen.
69' - inout Vervanging TUBIZE - KWEMBEKE Laurent wordt vervangen door KARACA Yasin.
72' - Mooie tegenaanval van Tubeke. Perbet staat nog eens aan het kanon, Copa moet een goede redding uit de mouw schudden.
74' - Sporting controleert de match en prikt af en toe. Nu schiet Malki een rebound van dicht keihard net naast.
77' - Handsbal in het strafschopgebied : penalty voor Sporting.
78' - goal Doelpunt LOKEREN - EL MOUATAZ Hassan
80' - inout Vervanging TUBIZE - NEELS Grégoire wordt vervangen door LADRIERE Benoit.
81' - inout Vervanging LOKEREN - STRUL Avi wordt vervangen door GUEYE Ibrahima Khouma.
84' - Sporting kan nog steeds niet tikken. Vooral M'Bayo ontgoochelt de supporters meermaals.
87' - Smajic ontbindt nog eens zijn duivels en haalt zwaar uit. Zijn schot botst naast.
90' - Sporting kampeert nog wat op de helft van Tubeke. Het is wachten op het eindsignaal.
92' - yellow Gele kaart voor KARACA Yasin (TUBIZE)
93' - EINDE
Sporting houdt al bij al makkelijk de kwalificatie op Daknam. Alle doelpunten vielen in de 2e helft. Sokota en El Mouataz zorgden voor de goals. Sporting naar de 1/8e finales!