KVC Westerlo

Doelpuntenmaker
Goal

0' - VOORAF
Bij Sporting zijn Ziv, Copa en Gueye geschorst. M'Bayo is disciplinair geschorst door trainer Ferrera. De Pauw staat sinds lang nog eens aan de aftrap.
3' - Vrije trap voor Westerlo. De kopbal gaat naast maar er was ook reeds gevlagd voor buitenspel.
4' - Goeie voorzet van De Pauw. De Westelse verdediging kan net voor Sokota wegkoppen
4' - Even een fantasietje van Lazic. Hij komt tussenbeide buiten het strafschopgebied en trapt uiteindelijk toch ver weg.
7' - Lange voorzet van De Pauw, Carevic mist zijn controle.
9' - goal Doelpunt LOKEREN - SOKOTA Tomo
9' - yellow Gele kaart voor SOKOTA Tomo (LOKEREN)
9' - Voorzet van El Mouataz, Tomo Sokota kopt vallend binnen. Sporting op voorsprong. Sokota kreeg geel omdat hij z'n truitje uit trok bij de viering van het doelpunt.
13' - Counter van Sporting. De voorzet van De Pauw komt echter niet tot bij Sokota.
15' - Iakovenko van Westerlo pakt uit met een verrassend voorzet-schot dat gelukkig in het zijnet waait.
17' - Gevaarlijke actie van Westerlo. Uiteindelijk kan Dekelver aanleggen op een bijna lege goal maar Lazic duwt toch nog in corner met de vingertippen. Geweldige save van onze keeper.
beeld wedstrijd
22' - De bal komt met een gelukje bij de vrijstaande Carevic. Die controleert de bal niet al te goed en trapt dan alleen voor de keeper over doel.
23' - Mistasten van Doll, Strul kan goed tackelen voor de aanstormende Dekelver
26' - Veel ruimte op counter bij Lokeren. Leko drijft door en trapt uiteindelijk ook zelf. Maar recht in het midden van doel en De Winter pakt makkelijk.
27' - inout Vervanging WESTERLO - IAKOVENKO Sacha wordt vervangen door MOLENBERGHS Jarno.
31' - Malki wordt door De Pauw weggestuurd en kan alleen op doel aflopen. Hij legt de bal echer veel te breed voor de aankomende Sokota
34' - yellow Gele kaart voor QUINA Nelinho (WESTERLO)
37' - El Mouataz ligt gekwetst op het veld en moet even buiten de lijnen voor verzorging.
41' - Nog eens een aanval van Lokeren. Sokota lanceert De Pauw die zich doorzet op rechts. Zijn trap vanuit een scherpe hoek wordt makkelijk geplukt door De Winter.
45' - Nog minstens 1 minuut extra tot de rust
45' - We hebben een matige eerste helft gezien op Daknam. Maar belangrijk is wel dat we gaan rusten met een 1-0 voorsprong. Tomo Sokota bezorgde die voorsprong met een mooi kopbaldoelpunt op voorzet van El Mouataz. Westerlo kwam gevaarlijk opzetten via Dekelver, maar ook Lokeren had nog een goede kans. Carevic trapte die echter net over.
46' - Sporting heeft de 2e helft op gang getrapt.
beeld wedstrijd
47' - De eerste corner van de tweede helft levert een mooie kopbalkans op voor Sporting, Het leer hobbelt net naast.
50' - Lokeren met een vliegend begin. Bij Westerlo kunnen ze de Lokerse druk nog aan.
55' - Misverstand in de Lokerse defensie. Van Hout krijgt de bal niet in het doel. Sporting ontsnapt hier aan een gemaakt doelpunt.
57' - Het staat nog 1-0 maar Lokeren moet een 2e treffer maken indien het zegezeker wil zijn.
61' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door SMAJIC Sulejman.
61' - inout Vervanging WESTERLO - DEKELVER Dieter wordt vervangen door MOMODOU Ceesay.
61' - Direct Ceesay maar de hoek is te schuin om een deftig schot op doel te forceren. De bal gaat over.
64' - yellow Gele kaart voor LAZIC Jugoslav (LOKEREN)
64' - Lazic wordt duidelijk gehinderd, maar de ref laat doorspelen. Strul redt op de lijn. Lazic krijgt geel.
66' - yellow Gele kaart voor EL MOUATAZ Hassan (LOKEREN)
71' - Sporting moet nog 20 minuten stand houden of 2-0 maken.
beeld wedstrijd
75' - inout Vervanging WESTERLO - FARSSI Rachid wordt vervangen door VAN ASTEN Glenn.
78' - Leko met de vrije trap die op het hoofd van Sokota wordt geschilderd. De doelpuntenmaker besluit over.
79' - Strak schot Smajic, geen probleem voor De Winter
80' - Nog 10 bibberende minuten.
81' - yellow Gele kaart voor SMAJIC Sulejman (LOKEREN)
82' - yellow Gele kaart voor VANAUDENAERDE Gunther (WESTERLO)
83' - Carevic neemt de vrije trap af van Leko. De bal gaat centimeters naast, wat een pech voor Sporting!
89' - Bijna alle Lokerensupporters een hartaanval. Lokeren krijgt de bal niet weg en de bal hobbelt bijna voorbij Lazic. Lokeren door het oog van de naald.
90' - inout Vervanging LOKEREN - MALKI Sanharib wordt vervangen door GOLAN Omer.
90' - 3 minuten extra.
93' - EINDESporting wint een uitermate zwakke partij met 1-0 en geeft de rode lantaarn terug aan Roeselare. En dat Roeselare ontvangt morgen ... Anderlecht! Een goal van Sokota volstond voor de zege. Carevic had het in de 1e helft ook wel helemaal moeten afmaken. 1 ding telt: 3 o-zo belangrijke punten!!!!