RSC Anderlecht

21/03/2010
Bourdouxhe Claude
logo RSC Anderlecht

1' - De match is begonnen, het thuispubliek zet zich meteen achter Lokeren.
3' - goal Doelpunt ANDERLECHT - LUKAKU Romelu
3' - Anderlecht steekt voor de eerste keer de neus aan het venster en Lukaku verschalkt Copa.
6' - Lokeren probeert te bekomen van die vroege opdoffer. Anderlecht speelt natuurlijk in een zetel.
8' - Leko schiet een afvallende bal maar nipt naast de rechterpaal.
12' - Boussoufa met een poging, maar ruim naast.
15' - De thuisploeg geraakt er momenteel niet door. Zonder kansen gaat het natuurlijk niet lukken.
21' - Vrije trap voor Anderlecht vanop zo'n 35 meter. Boussoufa trapt maar Strul kan wegkoppen.
23' - Hoekschop voor Lokeren dat terug wat druk kan zetten.
24' - Lokeren scoort maar de kopbalgoal wordt afgekeurd wegens buitenspel.
25' - yellow Gele kaart voor GUEYE Ibrahima Khouma (LOKEREN)
29' - goal Doelpunt ANDERLECHT - KOUYATE Cheikhou
29' - Anderlecht scoort 0-2. Een prachtige goal van Kouyaté in de rechterwinkelhaak. Alle hoop op de schouders van Westerlo.
29' - Kouyate recupereert een bal bij een hoekschop en draait die onhoudbaar binnen.
31' - yellow Gele kaart voor JUHASZ Roland (ANDERLECHT)
31' - yellow Gele kaart voor OVERMEIRE Killian (LOKEREN)
32' - Juhasz krijgt donkergeel na een drieste tackle. Dit verdiende misschien wel rood.
40' - Lokeren kan op geen enkel moment een bedreiging vormen voor Anderlecht. De Brusselaars wachten rustig de rust af en loeren op een gaatje in de Lokerse defensie.
45' - Gueye schiet nipt naast.
45' - RUST - Bij de rust kunnen alle illusies opgeborgen worden. Alles hangt af van het resultaat op Schiervelde. Anderlecht nog in de winningmood en op Europees niveau nam makkelijk de maat van de thuisploeg. Hopen op een wonder in de tweede helft...
46' - inout Vervanging ANDERLECHT - LEGEAR Jonathan wordt vervangen door DOS SANTOS DA ROCHA Rubenilson.
49' - Leko met een vrije trap, de bal wordt naar doel gekopt via een bezoeker hobbelt die net naast.
beeld wedstrijd
50' - In de daaropvolgende corner kan Doll de bal niet laag houden om de aansluitingstreffer te scoren.
54' - Proto met een parade om de 1-2 uit zijn kooi te ranselen.
54' - inout Vervanging LOKEREN - MALKI Sanharib wordt vervangen door MBAYO Marcel.
54' - Ferrera grijpt een eerste keer in, hij brengt M'Bayo voor Malki.
59' - goal Doelpunt ANDERLECHT - JUHASZ Roland
59' - Anderlecht maakt het helemaal af. Juhasz scoort met de kop.
59' - inout Vervanging LOKEREN - GOLAN Omer wordt vervangen door SOKOTA Tomo.
62' - Gueye loopt in op een vrije trap maar kopt over.
64' - goal Doelpunt ANDERLECHT - BOUSSOUFA Mbark
64' - Boussoufa komt alleen voor Copa en dolt even met de doelman. Maar dit maakt niets meer uit, ons lot wordt bezegeld op Schiervelde.
66' - Het wordt een zware dobbel voor de thuisploeg, het klasseverschil is te groot. Maar of het nu 0-0 of 0-4 is, dat maakt vandaag niet zo veel uit. Wij kijken over de provinciegrens naar Roeselare, want dat resultaat zal alles bepalen.
beeld wedstrijd
66' - inout Vervanging ANDERLECHT - JUHASZ Roland wordt vervangen door BERNARDEZ Victor.
66' - inout Vervanging ANDERLECHT - SUAREZ Matias wordt vervangen door CHATELLE Thomas.
69' - Sokota dwingt een hoekschop af.
71' - Anderlecht heeft weer de handrem opgetrokken en inmiddels ook al zijn wissels opgebruikt.
72' - Het is nagelbijten op Daknam. Voorlopig nog 0-0 op Schiervelde en Sporting virtueel in 1e.
75' - Tomo Sokoto kopt in de handen van Proto.
81' - inout Vervanging LOKEREN - EL MOUATAZ Hassan wordt vervangen door ZIV Yoav David.
84' - Vrije trap met Leko achter de bal, maar hij gaat over.
84' - yellow Gele kaart voor SOKOTA Tomo (LOKEREN)
87' - Lukaku kan vrij oprukken en haalt zwaar uit, Copa met een prima redding.
89' - De slotminuten zullen het seizoen van Lokeren bepalen, niet meer op Daknam maar op Schiervelde.
beeld wedstrijd
89' - EINDE - Lokeren was al zeer vroeg op achtervolgen aangewezen tegen een superieur Anderlecht. We moesten dus bang afwachten wat Roeselare zou doen. Oh ja, deze wedstrijd eindigde op 0-4.