Standard Liège

2010-2011
14/08/2010
Virant Christof

Standard en Lokeren hebben na een waar spektakelstuk de punten gedeeld op Sclessin. Het werd 3-3, voor de Rouches na de 1-1 op de openingsspeeldag tegen Zulte Waregem de tweede thuismatch zonder zege. In de stand blijft Standard voorlopig op de derde plaats met vijf punten uit drie wedstrijden. Lokeren pakt zijn tweede puntje van het seizoen en schuift op naar de twaalfde plaats.

Standard begon met veel overtuiging aan de wedstrijd, maar werd met de rust in zicht koud gepakt door een goal van Koen Persoons, die in het tussenseizoen samen met trainer Peter Maes overkwam van KV Mechelen. Persoons werkte een laterale voorzet van Tshimanga prachtig in doel. Benteke miste vervolgens enkele opgelegde kansen, Defour trof de paal.

Toen De Pauw na 52 minuten een vluchtschot van Persoons in doel verlengde, leek Standard in de touwen te hangen. Niets was minder waar. In drie dolle minuten bogen de Rouches een 0-2 achterstand om in een 3-2 voorsprong. Defour en een weergaloze Carcela zorgden voor een sensationele ommekeer. Standard leek zijn eerste thuiszege van het seizoen binnen te halen, maar Tshimanga sleepte in de 87ste minuut alsnog een punt uit de brand voor Lokeren. (lpb/belga)