KV Mechelen

18/08/2012
Delferiere Sébastien
logo KV Mechelen

0' - De Pauw en Milos Maric aan de aftrap ten nadele van Patosi en Leko.
3' - Eerste keer Sporting. Benji wordt mooi vrijgespeeld op rechts, maar zijn voorzet bereikt Hamdi niet.
6' - KV Mechelen komt ook piepen. Henkens bedient Enevoldsen, die trapt maar net naast.
9' - Junker gaat nogal makkelijk neer. Vrije trap voor Mechelen op een leuke plek, maar die gaat ver over.
12' - Maric wordt hard tegen de grond gewerkt. De referee beoordeelt de faze slecht door ongepast balvoordeel toe te kennen en uiteindelijk krijgt Lokeren zelfs fout tegen.
14' - Het is nog echt warm buiten, maar toch lijken beide ploegen er met veel energie te willen voor gaan. Echte kansen hebben we wel nog niet gezien.
18' - Cordaro haalt een verre pass mooi uit de lucht en centert naar Van Tricht. Die probeert gelukkig de actie te maken en komt daarbij Taravel tegen die kan neutraliseren. Hier had meer in gezeten voor Malinois.
21' - Van Tricht krijgt nog een kans nauwelijks een minuut later, maar zijn schotje is veel te slap en Copa pakt makkelijk.
22' - En even een korte drankpauze voor de spelers.
27' - Steal van De Ceulaer, Renard pakt zijn laag schot.
32' - yellow Gele kaart voor VAN LOO Anthony (KVM)
41' - Van een medische interventie wordt snel door alle spelers geprofiteerd door watbte drinken. De warmte laat zich nu echt voelen: het tempo van de match is heel lasg.
43' - Schot van Cordaro vanuit de tweede lijn na corner. Copa pakt klemvast.
44' - yellow Gele kaart voor DE WITTE Seth (KVM)
44' - Benji kan plots alleen op Renard af, hij trapt de bal tegen binnenkant paal.
45' - Veel valt rr over de eerste helft niet te vertellen. De hitte zorgde voor een tamme partij voetbal met nauwelijks kansen voor beiide ploegen. Net voor rust kreeg De Ceulaer toch een grote. Hj wist de bal te ontfutselen van een klungelende De Witte die nog alles probeerde om Benji te stoppen. Die kon toch alleen op Renard af maar besloot binnenkant paal.
46' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door PATOSI Ayanda.
48' - Mechelen op counter na een slechte voorzet van Galitsios. Cordaro trapt ver over.
49' - Patosi laat zich onmiddellijk opmerken. Hij neemt een afvallende bal meteen op de slof, Renard redt met heel veel moeite.
53' - Een scherpe counter van Mechelen alweer. De Petter komt mee opzetten maar glijdt de prima voorzet net naast.
57' - yellow Gele kaart voor DE BOCK Laurens (LOKEREN)
58' - Van Tricht neemt de vrije trap, Copa ranselt van onder de lat in corner.
60' - De tweede helft is beter gestart. Er zit meer pit in de match.
61' - goal Doelpunt LOKEREN - MARIC Milos
61' - Patosi met een splijtende pass naar de snelle De Ceulaer, die dribbelt zijn man en zijn afgeblokt schot wordt door Maric binnen getrapt.
64' - goal Doelpunt LOKEREN - HARBAOUI Hamdi
64' - Wat een invalbeurt van Patosi. Hij schildert een bal op het hoofd van Harbaoui, die knikt mooi binnen.
66' - inout Vervanging KVM - HENKENS Robin wordt vervangen door DE STORME David.
66' - inout Vervanging KVM - VAN TRICHT Wannes wordt vervangen door IDDI Abdul-Yakuni.
72' - inout Vervanging LOKEREN - MARIC Milos wordt vervangen door LEKO Ivan.
72' - Persoons legt met het hoofd terug voor De Ceulaer. Net iets te hoog, Benji kopt naast.
75' - yellow Gele kaart voor GALITSIOS Giorgos (LOKEREN)
77' - Patosi gaat sterk door, zijn schot wordt wat gebloktndoor een Mechelse voet en is daarom te zwak om Renard te verontrusten.
78' - inout Vervanging LOKEREN - HARBAOUI Hamdi wordt vervangen door MOKULU TEMBE Benjamin .
80' - De Ceulaer plukt een verre bal heerlijk uit de lucht, gaat voorbij Van Loo en knalt. Renard redt met de vuisten.
83' - inout Vervanging KVM - JUNKER Mads wordt vervangen door ALFONSO RUIZ Jaime.
86' - Patosi laat even zijn man lopen en zo ziet Copa ineens een maneblusser alleen voor zich opduiken. Onze goalie is back: zijn schitterende redding houdt Mechelen uit de match.
87' - yellow Gele kaart voor MARIC Mijat (LOKEREN)
88' - Vrije trap Mechelen van aan het half maantje. Alweer een schitterende Copa duikt de goedgetrapte bal weg uit de hoek.
93' - goal Doelpunt KVM - DE STORME David
93' - De Storme kan nog milderen na een vrije trap voor Mechelen, maar dat is zowat de laatste actie van de match. Lokeren houdt 3 punten op Daknam.
94' - De rust heeft duidelijk deugd gedaan. Of was het vooral dat het na rust toch iets minder warm. In ieder geval was de eerste helft een maat voor niks. En noteerden we enkel een kans van De Ceulaer die binnenkant paal strandde. Dan was de tweede helft van betere makelij. De vinnig ingevallen Patosi zette voor op De Ceulaer die op zijn beurt de bal voor de voeten van Maric bracht die onhoudbaar binnenknalde. Sporting speelde nu bevrijd. Alweer Patosi schilderde op het hoofd van Harbaoui, die knap binnenkopte. Lokeren op rozen. En Sporting bleef komen, maar scoren lukte niet meer. En aan de overkant had Copa 2 prachtige reddingen in huis. Gelukkig maar, want in de slotseconden kon De Storme nog milderen voor Malinois.